ارتباط مستقیم با 30745 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه برگزاری جایزه مرحوم افضلی پور توسط دانشگاه شهید باهنر کرمان

برگزاری جایزه مرحوم افضلی پور توسط دانشگاه شهید باهنر کرمان

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: برای کار دانشجویی اهمیت قائل خواهیم شد، چرا که اگر این حوزه تقویت شود دانشجویان ضمن آموزش، تجربه کسب خواهند کرد.


به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه کویر، محمد جواد فدایی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: فعالیت رسمی دانشگاه شهید باهنر کرمان از سال 54 آغاز شد و در طول 39 سال فعالیت، بیش از 66 هزار فارغ التحصیل در مقاطع مختلف داشته است.

وی افزود: این دانشگاه که توسط مرحوم افضلی پور احداث شد، در زمینه تربیت نیروی انسانی، این تعداد فارغ التحصیل به جامعه تقدیم کرده که همه این افراد در جاهای مختلف مشغول به فعالیت بوده و قطعا در توسعه و آبادانی کشور موثر هستند.

فدایی در ادامه با اشاره به برگزاری جایزه مرحوم افضلی پور تصریح کرد: انتخاب افراد برای جایزه افضلی پور سختگیرانه انجام می شود و در این زمینه فردی که به عنوان نمونه کشوری انتخاب می شود، باید در رشته مورد نظر استاد تمام، استاد نمونه کشوری، پژوهشگر نمونه کشور، چهره ماندگار، عضو پیوسته یکی از فرهنگستان‌ها و آکادمی‌های معتبر بین المللی، برنده جایزه تحقیقات جشنواره خوارزمی و دارای نشان لیاقت ریاست جمهوری باشد.

وی بیان کرد: هیئت امنای جایزه افضلی پور متشکل از 9 نفر هستند و این مسائل را رسیدگی می کنند.

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان در ادامه درباره تعامل صنعت و دانشگاه اظهار کرد: تعامل دانشگاه و صنعت و کارآفرینی جزو کارهای مهمی است که برنامه هایی در این زمینه داریم.

وی افزود: در حال حاضر جایگاه دانشگاه، جایگاه خوبی نیست و در سال 92 تنها 26 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر با صنایع استان تعامل داشته و در این زمینه چهار درصد از ظرفیت علمی دانشگاه استفاده شده است.

فدای افزود: مراجعات صنعت به دانشگاه نیز در سال گذشته در استان کرمان نیم درصد بوده که وضعیت خوبی نیست.

وی تصریح کرد: برای تغییر این وضعیت برنامه‌هایی در نظر گرفته‌ایم که فردا نخستین جلسه را با اتاق بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار خواهیم کرد و قرار است ظرف مدت دو سال سهم دانشگاه را در صنعت از چهار درصد به 15 درصد برسانیم و صنعت نیز تعامل خود را با دانشگاه از نیم درصد به 10 درصد برساند.

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان کرد: ابزارهای تشویقی در این زمینه گرفته شده و بخشی از آن در میان مدت و بلندمدت انجام می شود.

وی ادامه داد: مشکل ما این است که کارآموزی ارتباط دانشگاه با بیرون را برقرار می کند و در کوتاه مدت قصد داریم کارآموزی حساب شده، کنترل شده و جهت دهی شود.

فدایی تصریح کرد: باید بخش عمده‌ای از کاری که با خارج از دانشگاه انجام می دهیم، توسط اساتید و با حضور دانشجویان صورت گیرد تا انتقال تجربه شود.

وی ادامه داد: برای کار دانشجویی اهمیت قائل خواهیم شد، اگر این حوزه تقویت شود دانشجویان ضمن آموزش، تجربه کسب خواهند کرد.

فدایی گفت: به دنبال ایجاد رشته کارآفرینی هستیم و نکته مهم دیگر، بالابردن کیفیت آموزش است. باید آموزش ها کاربردی تر باشد.

وی تصریح کرد: در بخش دانشجویی و کارآفرینی به دنبال اجرای طرح "کوآپ" در بلندت هستیم که در این طرح، سه ترم در طول سال خواهیم داشت که دانشجویان باید یک ترم حتما کار کنند و دانشگاه برای آنها کار پیدا می کند.

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان در ادامه اظهار کرد: در استان 180 هزار دانشجو داریم که 15 هزار نفر در دانشگاه شهید باهنر تحصیل می کنند و توسعه بی‌رویه مراکز آموزش عالی که به کیفیت توجه نکرده، موجب برخی مشکلات در این زمینه شده است.

وی افزود: باید کارآموزی را به سمتی ببریم که دانشجو منتظر کار نباشد، بلکه برای خودش و دیگران کار ایجاد کند.

فدایی در پایان با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران تصریح کرد: سهمیه خرید کتاب از نمایشگاه برای بخش‌های مختلف دانشگاه شهید باهنر نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

آمار بازدید: 218 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image