ارتباط مستقیم با 30632 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی سریلانکا در تکاپوی جذب 10 دانشگاه مطرح بین‌المللی

سریلانکا در تکاپوی جذب 10 دانشگاه مطرح بین‌المللی

یک مقام سریلانکایی از گشودن درهای نظام آموزشی دانشگاه‌های دولتی این کشور برای سرمایه‌گذاری و جذب 10 دانشگاه خصوصی بین‌المللی در این کشور خبر داد.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دولت سریلانکا قصد دارد با یک سرمایه‌گذاری کلان تا سال 2020 میلادی به 10 دانشگاه بین‌المللی خصوصی در این کشور اجازه فعالیت بدهد.

«سونیل جایانتا ناواراتنه»، سرپرست وزارت آموزش عالی سریلانکا با تشریح ابعاد مختلف این طرح گفت: این کشور قصد دارد علاوه بر دانشجویان داخلی، 50 هزار دانشجوی خارجی را نیز برای تحصیل در این دانشگاه‌های خصوصی جذب کند.

ناواراتنه افزود: این طرح به دانشگاه‌های خارجی اجازه می‌دهد تا در مناطق مختلف سریلانکا اقدام به احداث دانشکده کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی بیزنس استاندارد، در حال حاضر تعداد زیادی از دانشگاه‌های خارجی برای کسب اجازه تاسیس شعبه‌های خود در سریلانکا درخواست داده‌اند. در این میان دانشگاه‌های «مانیپالِ» هند و «رافلزِ» سنگاپور نیز حضور دارند. تصمیم دولت سریلانکا مبنی بر اجازه بازگشایی دانشگاه‌های خارجی در این کشور با انتقاد اتحادیه‌های دانشجویی و استادان دانشگاه مواجه شده است. آنها معتقدند که مقامات سریلانکایی، دانشگاه‌های دولتی را فراموش کرده‌اند. سریلانکا نظام آموزش رایگان داشته که به دانشجویان نیازمند، خدمات آموزش عالی ارزان‌قیمت ارائه می‌دهد.

بنابراین منتقدان از این می‌ترسند که با تاسیس دانشگاه‌های خصوصی، دانشجویان نیازمند اما به شدت مستعد که مجبورند تنها در دانشگاه‌های دولتی تحصیل کنند از اخذ مدارک علمی معتبر و شغل‌های درآمدزا محروم شوند.

آمار بازدید: 324 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image