ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار سایر اخبار استفاده مفید از اینترنت را رایج کنیم

استفاده مفید از اینترنت را رایج کنیم

عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان گفت: استفاده مفید از اینترنت را رایج کنیم.


شاکرمی در گفت‎وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه لرستان، بیان کرد: در دنیای امروزی استفاده از اینترنت جزئی از زندگی روزمره همه اقشار است، چرا که این مهم یک بانک اطلاعاتی بسیار بزرگ و قابل دسترس است.

وی با اشاره به مهم‎ترین مزیت‎های استفاده از اینترنت، بیان کرد: شبکه‎های اجتماعی مختلف راه ارتباطی برای کسانی که فرسنگ‎ها از هم فاصله دارند را فراهم می‎آورد؛ سیستم‎های آموزش مجازی که تمام فایل، تمرین و... را در اختیار دانشجویان قرار می‎دهد از عمده مزایای استفاده از اینترنت در دنیای امروزی به شمار می‎رود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان با بیان تهدیدهای دنیای مجازی تصریح کرد: در فضای اینترنت یک کنترل متمرکز وجود نداشته و هیچ کس و طبق هیچ قانونی بر روی این مهم مانور نداده و به همین دلیل تهدیدهایی نیز در این بین وجود دارد.

شاکرمی تصریح کرد: سرقت اطلاعات شخصی، اسپم، ویروس و هرزه‎نگاری از مهم‎ترین معایب استفاده از اینترنت به شمار می‎رود.

وی با بیان اینکه می‎بایست تهدیدها را در دنیای اینترنت به فرصت تبدیل کرد، یادآور شد: تربیت فرهنگی به نحوی که کاربر آگاهی از معایب و مزایای استفاده از اینترنت را داشته باشد، تهدیدها را در فضا به فرصت تبدیل می‎کند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: در رقابت با آن دسته از محصولاتی که ممکن است آسیب فرهنگی به جامعه ما وارد کنند، می‎بایست سایت‎هایی با همان جذابیت و مطابق معیارهای اسلامی تعبیه کرد.

شاکرمی در تشریح برخی از راهکارهای کاهش تهدیدها در فضای اینترنت گفت: می‎بایست استفاده درست از اینترنت را رایج کرده و از همان ابتدای کودکی به فرزندان خود مزایای استفاده بهینه را گوشزد کنیم.

آمار بازدید: 157 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image