ارتباط مستقیم با 30713 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه جوانان در مدرسه و دانشگاه مبانی فکری و عقلی را بشناسند

جوانان در مدرسه و دانشگاه مبانی فکری و عقلی را بشناسند

معاون اجرایی دانشگاه پیام نور مرکز خرم‎آباد گفت: آموزش فرهنگ اسلامی از دوره ابتدایی تا دانشگاه به صورت فهمی باشد نه حفظی.


مسعود سعادت‎مهر در گفت‎وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه لرستان، بیان کرد: به جای تأکید بر حفظ قرآن باید معانی قرآن در سطوح مختلف تحصیلی مدنظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در جامعه باید تأکید بر اسلام مبتنی بر تفکر باشد نه اسلام مبتنی بر وراثت؛ در حال حاضر هر کسی که متولد می‎شود ناخودآگاه بر دین والدینش است به عبارت دیگر چه شیعه و چه سنی و... جنبه ارثی پیدا کرده که باید به صورت تفکر و تعقل درآید.

سعادت‎مهر یادآور شد: بایستی جوانان چه در مدرسه و چه دانشگاه مبانی فکری و عقلی را بشناسند و بفهمند تا اگر در مکانی شبهه‎ای وارد شد بتوانند از فرهنگ خود دفاع کنند.

معاون اجرایی دانشگاه پیام‎نور مرکز خرم‎آباد در ادامه با اشاره به فضای فعلی دانشگاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر فضای دانشگاه با فرهنگ اسلامی فاصله زیادی دارد و چندان مناسب نیست دلیل آن به همان مبانی فکری برمی‎گردد که در نزد جوانان خوب پرورش نیافته است، در حالی که فرهنگ‎های دیگر از دنیای الکترونیک دائماً تبلیغ می‎شوند.

وی ادامه داد: نمی‎توان یک شاخص را به صورت عددی بیان کرد و می‎توان گفت اگر در جامعه افراد حقوق دیگر را به درستی رعایت کنند و نظم‎پذیر باشند، به همدیگر احترام بگذارند و دروغ و تهمت در جامعه نباشد فرهنگ اسلامی مناسب به وجود می‎آید.

انتهای پیام

آمار بازدید: 216 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image