ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی برهم خوردن نسبت استاد به دانشجو در پزشکی/ بازنگری خدمات آموزشی در بیمارستانها

برهم خوردن نسبت استاد به دانشجو در پزشکی/ بازنگری خدمات آموزشی در بیمارستانها

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر این که آموزش زیر ساخت توسعه است، گفت: در سال 93 بیش از 170 هزار دانشجو در دانشگاه های دولتی داریم و این درحالی است که تعداد اعضای هیات علمی نیز پایین آمده و نسبت خوبی که میان تعداد استاد و دانشجو برقرار بود اکنون کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سید امیر محسن ضیایی در نهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری گفت: اهمیت آموزش به اندازه ای است که بیشتر کارشناسان معتقدند آموزش باید در ستون سرمایه ها قرار گیرد. امروزه اگر بهداشت را سرمایه بدانیم و درمان را هزینه کرد، می توانیم اذعان کنیم که آموزش و پژوهش منبع ایجاد سرمایه است.

وی افزود: اکنون باید بدانیم که آموزش عالی و آموزش جامعه در تغییر رفتار جامعه تاثیر گذار است و اگر امروز در آموزش سرمایه گذاری نکنیم در آینده با ضررهای جبران ناپذیری روبه رو خواهیم شد.

ضیایی همچنین بر لزوم آسیب شناسی دستاورد های ملموس نظام آموزش پزشکی کشور تاکید کرد و با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی نظام سلامت توسط مقام معظم رهبری، این سیاست ها را افق روشنی در حوزه سلامت دانست و خاطر نشان کرد: با ابلاغ این سیاست ها آموزش پزشکی همچنان بر عهده وزارت بهداشت گذاشته شده و باید در این زمینه برنامه ریزی های درست و مدونی انجام پذیرد.

وی یادآور شد: در چند سال گذشته رشد کمیِ سریع دانشجویان علوم پزشکی بسیار زیاد بوده به گونه ای که ما در تربیت نیروی انسانی در حوزه پزشکی خودکفا شده ایم و حتی می توانیم فارغ التحصیلان خود را به کشورهایی که نیاز دارند هم بفرستیم.

وی افزود: در سال 93 بیش از 170 هزار دانشجو در دانشگاه های دولتی داریم و این درحالی است که تعداد اعضای هیات علمی نیز پایین آمده و نسبت خوبی که میان تعداد استاد و دانشجو برقرار بود اکنون کاهش پیدا کرده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با انتقاد از توسعه کمی مراکز آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی در چند سال گذشته و در مقابل کاهش اعتبارات این بخش ها گفت: اگر چه توسعه این مراکز در کشور کار پسندیده ای است اما توسعه زیرساخت ها و اعتبارات آن نیز باید مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توسعه نامتقارن و غیر هدفمند و بدن توجه به بازار کار دانش آموختگان غیر اصولی است، افزود: برآورد نیروی انسانی مورد نیاز، اولویت برنامه ریزی در این حوزه است که اکنون این پژوهش نیز در معاونت آموزشی در حال انجام است. از سوی دیگر نامتناسب بودن ترکیب جنسیتی دانش آموختگان مسئله ای است که این روز ها بسیار در مورد آن صحبت می شود؛ این تناسب باید بر اساس نیاز نظام سلامت باشد و ظرفیت پذیرش دانشجو باید بر اساس زیر ساخت های دانشگاه ها تنظیم شود که البته با همکاری مناسبی که با سازمان سنجش کشور صورت گرفته این موضوع در دست بررسی و تغییر است.

ضیایی توجه به نظام ارزشیابی و اعتبار بخشی را متضمن کیفیت آموزشی دانست و افزود: اکنون سطح توقع مردم از نظام ارایه خدمات آموزشی در کشور بالا رفته و ما باید بتوانیم این توقع را برآورده کنیم. نظام آموزشی ما باید بتواند نیازهای سلامت را تامین کند. یکی از اهداف این معاونت که در این راستا برنامه ریزی شده ایجاد شبکه های بهداشتی، درمانی، آموزشیِ ارتقا یافته است که امیدواریم بتواند ضمن ارایه آموزش های لازم جوابگوی مشکلات درمانی مناطق مختلف باشد.

وی یادآور شد: ارایه خدمات آموزشی در بیمارستان های دولتی هم باید مورد بازنگری و تصحیح قرار گیرد در حال حاضر بیش از 50 درصد تخت های بیمارستانی ما آموزشی است که با توجه به پتانسیل دانشگاه ها این موضوع غیرضروری به نظر می رسد به طور مثال در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی چهار بیمارستان آموزشی کافی است و می توان باقی آنها را در جهت خدمت رسانی درمانی بکار گرفت.

ضیایی ابراز امیدواری کرد با انجام این برنامه ها و متقارن و هدفمند ساختن نظام آموزشی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بتواند بیش از پیش نقش تعیین کننده ای در صحنه بین المللی داشته باشد.

آمار بازدید: 216 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image