ارتباط مستقیم با 30740 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار بورسیه مدیرکل فرهنگی وزارت علوم: نگاه بسیاری از زنان جوامع اسلامی به بانوان ایرانی است

مدیرکل فرهنگی وزارت علوم: نگاه بسیاری از زنان جوامع اسلامی به بانوان ایرانی است

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بيان اينكه مسلمانان در کشورهای مختلف به تبعیت از جمهوری اسلامی ایران به دنبال تحول هستند، گفت: زنان مسلمان، پیشقراولان حرکت‌های تحول ساز در این کشورها محسوب مي‌شوند.



به گزارش خبرنگار دانشگاهي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، جلیل دارا امروز در مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی ریحانه، ویژه زنان و دختران دانشگاهی، در خصوص اين جشنواره توضیح داد: این جشنواره که فراخوان آن همزمان با رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) انتشار یافته و اختتامیه آن نیز همزمان با سالروز ولادت این بانوی بزرگوار برگزار می‌شود سعی در معرفی الگوی شخصیتی حضرت معصومه (س) برای دختران جامعه دانشگاهی دارد.


وی ترغیب و تشویق دانشجویان به سوی فعالیت های مرتبط با حوزه زنان و دختران و همچنین شناسایی استعدادهای برتر دختران دانشجو در زمینه‌های مختلف علمی، هنری، فرهنگی و ادبی را به عنوان دیگر اهداف برگزاری جشنواره ریحانه معرفی کرد.


به گفته وي، حجاب و عفاف از آموزه‌های اصلی زنان مسلمان مبارز ماست که دریافته‌اند با توسل به آموزه‌های دینی می‌توان فضا را تغییر داد و فضایی توام با معنویت در جامعه حاکم کرد.


وی از حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان یکی از الگوهای برتر زنان مسلمان یاد کرد و گفت: برای الگو بودن، باید در مسیر صحیح حرکت کرد و چنانچه زنان ما در مسیر نامناسب حرکت کنند جامعه به نقش الگوآفرینی خود نخواهد رسید.


دارا تاکید کرد: درحال حاضر نگاه زنان بسیاری از جوامع اسلامی به بانوان ایرانی دوخته شده است و حرکت فعالانه زنان کشور در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی، سیاسی و اقتصادی با رعایت شاخص های اسلامی مورد توجه همگان است.


وی ادامه داد: نقش ویژه زنان، تربیت است و تربیت نیز خود زمینه ساز و بسترساز تحول محسوب می‌شود.


مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم تصریح کرد: جایگاه زن در جمهوری اسلامی ایران نسبت به وضعیت قبل از انقلاب بسیار متفاوت است و خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته، به ارائه الگوی یک زن مسلمان در عرصه جهانی نزدیک شده ایم.


مراسم اختتامیه اولین جشنواره ریحانه با معرفی برترین‌ها در بخش‌های رقابتی و همچنین رونمایی از کتاب این جشنواره شامل دو بخش آثار هنری و برگزیده مقالات در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

آمار بازدید: 332 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image