ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی کتاب‌های درسی قدیم مهارت‌محور بود/ فارغ‌التحصیلان تمایلی به کارهای فنی ندارند

کتاب‌های درسی قدیم مهارت‌محور بود/ فارغ‌التحصیلان تمایلی به کارهای فنی ندارند

عضو هیات رییسه مجلس با تاکید بر ضرورت انطباق نیازهای بازار کار با نظام آموزشی کشور گفت: کتاب‌های درسی قدیم برخلاف امروز برپایه مهارت طراحی شده بود.


به گزارش خبرنگار تعاون و اشتغال خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالرضا مصری با تاکید بر ضرورت حفظ و نهادینه‌کردن فرهنگ کار در کشور اظهار کرد: در حال حاضر ارزش فرهنگ کار در کشور به شدت پایین آمده و تا زمانی که این فرهنگ ارتقاء نیابد و به جایگاه واقعی خود نرسد، بیکاری ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این‌که نیاز‌های بازار کار باید منطبق با نظام آموزشی باشد، گفت: در صورتی که نظام آموزشی متناسب با نیازها و تقاضای موجود در بازار کار پیش برود به کاهش بیکاری در کشور کمک خواهد کرد.

به گفته عضو هیات رییسه مجلس امروز مهارت‌آموزی از دانشگاه‌ها بیرون رفته و تربیت نیروی انسانی دانش‌محور شده است تا آنجایی که در هر نقطه‌ای از کشور دانشگاه‌ ایجاد کردیم و در این فرآیند فارغ‌التحصیلان حاضر به انجام کارهای فنی نیستند.

وی که در دومین همایش بین‌المللی مهارت‌آموزی و اشتغال سخن می‌گفت، ادامه داد: کتاب‌های درس قدیم همگی برپایه مهارت طراحی شده بودند ولی ادبیات کنونی ما در پایه مدرک‌گرایی طراحی شده است.

وی گفت: گرفتن مدرک در افراد انتظار ایجاد می‌کند ولی بازار کار پاسخ‌گوی این انتظار نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر مهارت لازم را نداشته باشیم نمی‌توانیم در انجام هر کاری موفق باشیم. شرط تولید کالای باکیفیت داشتن مهارت است و این امر از بحث تولید نان گرفته تا تعمیر لوازم خانگی را در بر می‌گیرد.

آمار بازدید: 300 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image