ارتباط مستقیم با 30739 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار سایر اخبار عینیت یافتن اولین دستاوردهای برنامه درسی ملی در سال 1402

عینیت یافتن اولین دستاوردهای برنامه درسی ملی در سال 1402

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: سال 1402 اولین محصولات برنامه درسی ملی را مشاهده می‌کنیم و در بازه زمانی حداکثر 8 ساله و حداقل شش ساله می‌توانیم نتیجه تلاش خود را در تغییر کتب درسی مشاهده کنیم.


به گزارش سرویس « آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان در سلسله نشست‌های بزم اندیشه به میزبانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی در سالن اجتماعات این موسسه در مشهد، افزود: سند بالادستی آموزش و پرورش به خوبی تبیین شده است، برنامه ملی یکی از این اسناد است و چند کلید واژه اساسی درآن وجود دارد که قابل بحث و گفت‌وگو است.

وی ادامه داد: هدف کلان سند تحول و برنامه درسی ملی، دستیابی به موهبتی به نام حیات طیبه است و همه تلاش‌ها باید منجر به دستیابی مخاطبان به این حیات طیبه شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی آموزش و پرورش بحث حیات طیبه را تبیین نموده‌اند، به پنج عنصر اساسی؛ تفکر، ایمان، علم، عمل واخلاق در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: آنچه امروز از نظر آموزش و پرورش مطرح است، ایجاد یک آموزش و پرورش اسلامی است که در چهارعرصه ارتباط با خود، ارتباط با دیگری، ارتباط با محیط گسترده و از همه مهم‌تر ارتباط با خالق و آفریننده هستی نقش‌آفرینی ‌می‌کند.

وی با بیان اینکه کتاب‌های سال اول، دوم و سوم ابتدایی براساس طرح ملی درسی تغییر یافته است، افزود: در کتاب‌های سال چهارم نیز به صورت غیرمحسوس تغییراتی ایجاد شده، اما اصل واساس تغییر مطابق با برنامه‌های ملی درسی در سال‌های اول تا سوم ابتدایی ایجاد شده است.

محمدیان در پایان با بیان اینکه تغییراتی دردرس‌های ریاضیات، علوم اجتماعی و هدیه آسمانی ایجاد کرده‌ایم، بیان کرد: با مراقبت‌های جدی و حضور صاحب‌نظران، مطمئن هستیم آنچه در آینده به دست می‌آید، متفاوت از امروز خواهد بود.

آمار بازدید: 152 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image