ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار تفاهم وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و ورزش و جوانان

تفاهم وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و ورزش و جوانان

تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های متقابل وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان طی مراسمی به امضای محمود گودرزی و علی‌اصغر فانی رسید.


به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در جریان امضای تفاهم‌نامه توسعه همکاریهای متقابل وزارت خانه‌های ورزش و جوانان و آموزش و پرورش، علی اصغر فانی - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه توسعه مشارکت در همه زمینه‌ها یکی از سیاست‌های راهبردی این وزارتخانه است، گفت: مقام معظم رهبری نیز بر روی همکاری سایر دستگاه‌ها با وزارت آموزش و پرورش تاکید دارد و این تفاهم‌نامه در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری تدوین و به امضا می‌رسد.

وی ادامه داد: نیمی از دانش‌آموزان محصل در دوره متوسطه اول و دوم جوان هستند و در بخش جوانان وزارت ورزش و جوانان ظرفیت‌هایی وجود دارد که می‌توان از آنها برای توانمندکردن این گروه بهره‌مند شد.

همچنین وزارت آموزش و پرورش می‌تواند در راستای استعدادیابی و رشد و شناخت استعدادهای ورزشی موثر باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما معلمین ورزش زیادی داریم که می‌توانند مورد استفاده وزارت ورزش قرار بگیرند، گفت: علاوه بر این می‌توان از تخصص وزارت ورزش و جوانان نیز برای توانمندکردن معلمان ورزش بهره جست.

فانی ادامه داد: اجرای پروژه‌های آموزشی و پژوهشی مفید و همچنین استفاده از فضاهای ورزشی موجود می‌تواند زمینه همکاری و توسعه مشارکت دو وزارتخانه را فراهم کند.

امضای این تفاهم‌نامه نیز در راستای هم افزایی میان این دو وزارتخانه انجام می‌شود و تدبیر دولت یازدهم برای افزایش بهره وری است.

وی با بیان اینکه امروز آغاز یک حرکت است و عملیاتی کردن مفاد این تفاهم نامه از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: این امر می‌تواند باعث رونق فعالیت در هر دو وزارتخانه شود.

به گزارش ایسنا، در متن تفاهم نامه توسعه همکاریهای متقابل وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش آمده است:

" نسل جوان و مسائل مرتبط با آن از مهمترین اصول مورد توجه دولت تدبیر و امید است. لازم است همه دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های مربوط به جوانان، این قشر آینده ساز جامعه اهتمام لازم را به عمل آورند. تاثیرات ثمربخش، فراگیر و پایدار تربیت بدنی و ورزش در تامین سلامت و تندرستی افراد جامعه به ویژه رشد استعدادها و ترویج رفتارهای اخلاقی نسل جوان بر کسی پوشیده نیست. تدوین،‌مبادله و اجرای تفاهم نامه‌های مبتنی بر توسعه همکاریهای بین سازمان‌ها و ارگان‌های متولی امور نوجوانان و جوانان می‌تواند ضمن یکپارچه سازی و صرفه جویی در منابع انسانی، کالبدی و مالی و اجتناب از پراکندگی و موازی کاری ضامن رشد و پیشرفت این قشر سرنوشت ساز باشد.

بدین منظور برای تحقق اهداف و ماموریت‌های مندرج در سند چشم انداز 1404، سیاست‌های کلی ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری و مندرجات برنامه پنجم توسعه این تفاهم نامه میان دو وزارت آموزش و پرورش و ورزش و جوانان به منظور ایجاد زمینه همکاری و هماهنگی در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های دو جانبه ورزش و امور جوانان از طریق توسعه اقدامات تعاملی و زمینه سازی برای استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود و در نهایت پرورش جوانانی آرمانگرا، سالم، دیندار و با همت امضا می‌شود. "

به گزارش ایسنا، ترویج فرهنگ دینی، اخلاقی و ورزشی با پیروی از زندگی ائمه معصومین در میان نسل جوان، هماهنگی و هم جهت نمون برنامه‌ها و تقسیم کار در مسیر ترقی ورزشکاران و جوانان کشور، استفاده بهینه از منابع و امکانات دو وزارتخانه در زمینه‌های مختلف جهت توسعه امور ورزش و جوانان، کمک به رشد و توسعه ورزشهای پرورشی، همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای کشور، توانمندسازی نونهالان، نوجوانان و جوانان کشور و غنی سازی اوقات فراغت آن با فعالیت‌های مفید و سازنده و تبیین وظایف و همکاری متقابل دو وزارتخانه از جمله اهداف مندرج در این تفاهم نامه است که در پنج محور و 27 ماده نگاشته شده است.

آمار بازدید: 176 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image