ارتباط مستقیم با 30730 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه الگوی توسعه آموزش عالی توسط وزیر علوم ارائه شد

الگوی توسعه آموزش عالی توسط وزیر علوم ارائه شد

معاون پارلمانی وزارت علوم از ارائه گزارش الگوی توسعه آموزش عالی توسط فرجی دانا در فراکسیون دانشگاهیان خبر داد.

سعدالله نصیری قیداری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه وزیر علوم به دعوت علیرضا منادی سفیدان به فراکسیون دانشگاهیان مجلس رفت، با اشاره به طرح الگوی توسعه آموزش عالی، اظهار داشت: دستور این جلسه راجع به الگوی توسعه آموزش عالی بود و فرجی دانا گزارشی در این باره ارائه داد که با استقبال نمایندگان مواجه شد.

وی با بیان اینکه الگوی توسعه آموزش عالی در کشورهای دنیا هم پیاده می شود، گفت: وزیر علوم با ارائه این الگو در نظر دارد که دانشکده ها و مراکز آموزش عالی از نظر مالی مستقل از دانشگاه مادر و از نظر آموزشی و پژوهشی تحت نظارت و حمایت این دانشگاه باشند.

به گفته معاون پارلمانی وزارت علوم، به عنوان مثال دانشگاهی که در یک منطقه دور افتاده قرار دارد، می تواند به نام یک دانشگاه با سابقه مثل تهران یا امیرکبیر فعالیت کند و در استانها تحت نام دانشگاههای مادر دانشجو بپذیرند در شرایط بهتری قرار می گیرند و استخدام عضو هیأت علمی خیلی راحت تر می شود.

وی تاکید کرد: این الگو می تواند در زمینه آموزش و پژوهش دانشگاه تاثیر گذار باشد تا جایی که آن دانشگاه به یک حد قابل قبولی دست یابد و با موفقیت عمل کند.

نصیری قیداری ادامه داد: دانشگاهها می توانند به صورت پردیس روزانه یا دانشگاه وابسته به دانشگاه مادر باشند. در مورد پردیس روزانه باید گفت که واحدهای چوکا و کاسپین دانشگاه گیلان یک نمونه موفق این پردیسهای روزانه غیرپولی به شمار می آیند.

وی گفت: این طرح می تواند از پراکندگی واحدهای آموزشی و دانشجویان در استانها جلوگیری کند و کیفیت آموزش را افزایش دهد.


آمار بازدید: 183 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image