ارتباط مستقیم با 30730 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه شهرستان لردگان از وجود دانشگاه و مراکز آموزش عالی محروم است

شهرستان لردگان از وجود دانشگاه و مراکز آموزش عالی محروم است

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی‌عدالتی در تخصیص سرانه مراکز آموزش عالی، ایجاد دانشگاه را از مطالبات به حق مردم لردگان دانست و گفت: این مهم تاکنون به دلیل بی عدالتی آشکار در تخصیص اعتبار و سرانه مراکز آموزش عالی محقق نشده است.


مجید جلیل‌ در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه عدالت در تخصیص اعتبارات آموزشی در سراسر کشور باید رعایت شود، اظهارکرد: متاسفانه شهرستان لردگان با جمعیتی بیش از 200 هزار نفر که بزرگ‌ترین شهرستان استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود، از وجود دانشگاه و مراکز آموزش عالی محروم است.

نماینده مردم لردگان در مجلس، با انتقاد از نبود دانشگاه و مرکز آموزش عالی در حوزه انتخابیه خود، گفت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری باید به ایجاد عدالت در توزیع سرانه آموزش عالی توجه کند.

جلیل با بیان اینکه در ارتباط با نبود مراکز آموزش عالی در شهرستان لردگان به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تذکرات جدی داده ام، تصریح کرد: متاسفانه نبود دانشگاه در شهرستان لردگان موجب مهاجرت قشر جوان به مراکز شهرها برای تحصیل شده است.

وی با اشاره به بی عدالتی آشکار در تخصیص اعتبار و سرانه مراکز آموزش عالی، خواستار پاسخگویی صریح و شفاف وریز علوم شد و گفت: وزیر علوم باید پاسخ‌گوی چرایی بی‌عدالتی در تخصیص سرانه مراکز آموزش عالی باشد.

جلیل با بیان اینکه متاسفانه تاکنون نسبت به راه اندازی دانشگاه دولتی در لردگان کمترین توجه و اهمیتی نشده است، تاکید کرد: وزیر علوم باید به چگونگی تخصیص بودجه به استان‌ها برای ایجاد مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های دولتی توجه ویژه‌ داشته باشد؛ چرا که حقوق برخی از مناطق همچون لردگان در این خصوص پایمال شده است.

وی از پرداخت نشدن سرانه دانشجویی شهرستان لردگان انتقاد کرد و گفت: دولت به ویژه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید پاسخ‌گوی چرایی پرداخت نشدن سرانه دانشجویی به لردگان باشد چرا که اگر سرانه دانشجویان این شهرستان به نحو صحیح پرداخت می‎شد بی‌شک مهاجرت به استان های دیگر برای کسب علم و دانش رخ نمی‌داد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، نبود مراکز آموزش عالی در شهرستان لردگان را مساوی با از بین رفتن استعدادها و خلاقیت های قشر جوان این منطقه دانست و گفت: دولت باید به مناطق محروم و کمتر برخوردار توجه ویژه داشته باشد؛ چرا که این بی‌توجهی‌ها منجر به از بین رفتن استعدادهای جوانان می شود.

وی تاسیس دانشگاه در لردگان را یکی از اولویت‎های اصلی این شهرستان دانست و گفت: ایجاد دانشگاه و مرکز آموزش عالی در شهرستان لردگان مطالبه به حق مردم این شهرستان است.

انتهای پیام

آمار بازدید: 153 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image