ارتباط مستقیم با 30732 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه سکوت در برابر پروژه‎های تخریبی جایز نیست

سکوت در برابر پروژه‎های تخریبی جایز نیست

مسئول هسته‎ کرسی آزاداندیشی دانشگاه‎های لرستان گفت: اگر پروژه‎های تخریبی اعتبار پیدا کنند مردم با آنها انس خواهند گرفت.


میلاد شرفی در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، افزود: نقد می‎بایست در فضای گفتمانی و در قالب منطق و اخلاق شکل بگیرد؛ اساس و پایه منطق، علم و اخلاق نیز با تحمل کردن و تحمل‎پذیری معنا می‎یابد.

وی با تأکید بر اینکه نقد بدون حب و بغض می‎بایست انجام گیرد، بیان کرد: در تخریب یک شخصیت یا گروه، مهم‎ترین بحث مطرح حب و بغض بوده و هیچ صحبتی از منطق و اخلاق نیست.

شرفی در پاسخ به این سؤال که گروه‎های بی نام و نشان که پروژه‎های تخریبی را کلید می‎زنند از کجا پشتیبانی می‎شوند، اظهار کرد: چند سالی است که در کشور ما نقدهایی بدون شناسنامه و در جهت تخریب اشخاص صورت می‎گیرد که ما با ساخت چنین مستندات بی نام و نشانی موافق نیستیم؛ چراکه چنین ادعاهایی می‎بایست حتماً شناسنامه‎دار باشد.

مسئول هسته کرسی‎های آزاداندیشی دانشگاه‎های لرستان با اشاره به اینکه در کشور ما نقدها بیشتر جنبه تخریب دارند، ادامه داد: این ایراد به مشاغل سیاسی و نقش NGOها بر کشور ما برمی‎گردد؛ احزاب سیاسی ایرانی هنوز نتوانسته‎اند به دور از توهم توطئه و حب و بعض نقد را پذیرفته یا انتقاد کنند و همواره نسبت به هم این احساس‎های غلط را دارند.

وی با یادآوری اینکه گاهی نیز نقد به جا و درست است اما فرد نقدپذیر ظرفیت این مهم را ندارد، اضافه کرد: ما هنوز الفبای نقد را یاد نگرفته ایم و استفاده درستی از آن نداریم چرا که همیشه از نقد کردن و آزادی پس از بیان می‎ترسیم.

شرفی تأکید کرد: تا زمانی که نقدی به افراد و NGO القا شود نمی‎توان انتقاد سازنده‌ای داشت؛ نقاد می‎بایست نسبت به یک قضیه حتماً پژوهش داشته و NGO نیز علمی را به وجود آورد و سپس به ارائه نظریه بپردازد.

مسئول هسته کرسی‎های آزاداندیشی دانشگاه‎های لرستان یادآور شد: اگر نقدهای بدون شناسنامه در جامعه رواج یابند یقیناً احترام در کشور رعایت نمی‎شود و دولت‎ها خیلی زود تخریب خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه گاهی نیاز است در فضای نقد حساس‎تر عمل کنیم، خاطرنشان کرد: رفتارهای دوگانه‎ای که ممکن است خود دولتی‎ها انجام دهند منجر به لج و لجبازی و تخریب شخصیت‎ها خواهد شد.

شرفی با بیان اینکه نیاز به ایجاد فضای نقد بیش از پیش احساس می‎شود، تصریح کرد: ایجاد فضای نقد به سود مردم و دولت است و در غیر این صورت پروژه‎های تخریبی اعتبار پیدا کرده و قالب نقد به خود می‎گیرد و در نهایت مردم با آنها انس گرفته و همدردی می‎کنند.

مسئول هسته کرسی‎های آزاداندیشی دانشگاه‎های لرستان در پاسخ به این سؤال که پرهیز از جنجال‎‌آفرینی و سکوت در برابر تخریب‎ها چقدر می‎تواند سودمند باشد، با یادآوری اینکه مسئولین نباید دوگانه برخورد کنند، افزود: سکوت در برابر تخریب‎ها گرچه ممکن است در کوتاه‎مدت مؤثر باشد اما به مرور زمان دامن‎گیر فرد و گروه مورد نقد خواهد شد.

وی ادامه داد: سکوت در برابر پروژه‎های تخریبی جایز نیست هرچند که می‎بایست اجازه داد نقد در فضای مناسب صورت گیرد؛ چرا که در صورت انتقاد سازنده، اینگونه پروژه‎های تخریبی اعتبار خود را از دست خواهند داد.

شرفی خاطرنشان کرد: هیچکس نباید در مقابل تخریب کنندگان سکوت کند.

مسئول هسته کرسی‎های آزاداندیشی دانشگاه‎های لرستان با تأکید بر اینکه تخریب کنندگان از درون نظام نیستند، گفت: اهل علم، تأمل و تفکر، نوشتن، سخنوری و... همگی می‎بایست در مقابل تخریب قد علم کرده و اجازه ندهند چنین فضاهایی در جامعه به وجود آید.

انتهای پیام

آمار بازدید: 232 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image