ارتباط مستقیم با 30716 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اجراي مصوبه «دكتراي حرفه‌اي فيزيوتراپي» همچنان در انتظار ابلاغ وزارت بهداشت !

اجراي مصوبه «دكتراي حرفه‌اي فيزيوتراپي» همچنان در انتظار ابلاغ وزارت بهداشت !

راه‌اندازي دوره دكتراي حرفه‌اي فيزيوتراپي؛ از مطالبات ديرينه دانشجويان رشته فيزيوتراپي در دانشگاه‌هاي سراسر كشور، اگرچه در سال 88 با موافقت اصولي وزير بهداشت سابق روبرو بوده و سال گذشته نيز با دستور دكتر دستجردي وزير بهداشت تصويب شد، با اين حال هنوز به مرحله اجرا در نيامده است.



به گزارش خبرنگار دانشگاهي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، پس از اعلام وزير، دكتر محققي معاون آموزشي وزارت بهداشت از شروع دوره آموزشي دكتراي حرفه‌اي فيزيوتراپي براي اولين بار از بهمن 90 و برگزاري آزمون ورودي آن در دي ماه خبر داده و گفته بود: ضرورت ايجاد دوره دكتراي حرفه‌اي فيزيوتراپي از سال 84 در شوراي عالي برنامه‌ريزي وزارت بهداشت تصويب شده است و وقتي ضرورت برنامه‌اي تصويب مي‌شود، بايد محتواي آن تدوين و براي تصويب به شوراي عالي برنامه‌ريزي ارائه شود.


به گفته محققي، شوراي سياستگذاري وزارت بهداشت به دليل طولاني شدن اين موضوع و پيگيري‌هايي كه از جانب ذي‌نفعان اين دوره انجام مي‌شود تصميم گرفته كه در اجراي اين دوره از ظرفيت‌هاي دانشگاهي به صورت پايلوت استفاده كند كه اجراي آن در سال تحصيلي جديد محقق مي‌شود.


با اين وجود كه مقرر شده بود براي ترم تحصيلي بهمن 90 دانشجو در اين دوره پذيرفته شود ولي اين امر محقق نشد و اكنون نيز كه در آستانه سال تحصيلي جديد هستيم كماكان خبري از اجراي اين دوره نيست.


به گزارش ايسنا، دانشجويان رشته فيزيوتراپي همچنان خواستار ايجاد دوره دكتراي حرفه‌اي فيزيوتراپي هستند و اميدوارند كه در روز جهاني فيزيوتراپيست يعني جمعه 31 شهريور خبرهاي جديدي بشنوند.


در اين راستا جمعي از دانشجويان و فارغ‌التحصيلان رشته فيزيوتراپي طي نامه‌اي خواستار به سرانجام رسيدن اين طرح هستند.


در اين نامه خطاب به وزير بهداشت آمده است:«با توجه به تصويب كليات طرح دكتري حرفه‌اي فيزيوتراپي (DPT) در 22 ارديبهشت 88 در شوراي عالي برنامه‌ريزي وزارت بهداشت و تصويب اجرايي شدن اين مقطع توسط شوراي عالي سياست‌گذاري وزارت بهداشت در سال گذشته كه در اول مرداد 90 توسط سركار عالي ابلاغ شد، به استحضار مي‌رساند كه در طول متجاوز از يك سال نه تنها شاهد راه‌اندازي اين مقطع در دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور نبوده‌ايم بلكه با كارشكني‌هاي مكرر و غيرمنصفانه دست‌اندركاران اين امر و عدم توجه به نظرات كارشناسي بورد فيزيوتراپي به عنوان بالاترين مرجع علمي رشته فيزيوتراپي، شروع پذيرش دانشجو در مقطع دكتري حرفه‌اي فيزيوتراپي در ابتدا به بهمن ماه سال گذشته و سپس به مهرماه سال جاري موكول شد كه متاسفانه با بهانه‌جويي‌هاي مكرر كه از جمله آن مي‌توان به عدم اجراي كامل مصوبه در شورايعالي برنامه‌ريزي در 22 ارديبهشت 88 اشاره كرد، فرصت پذيرش دانشجو در مهرماه را نيز از ما گرفته‌اند!؟


لذا به استحضار مي‌رساند تقاضاي ما اجراي بي‌قيد و شرط طرح مصوب شورايعالي برنامه‌ريزي مي‌باشد كه در آن پذيرش دانشجو از مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد ديده شده است و خواهان اين مي‌باشيم كه اين مقطع در چند دانشگاه كه صلاحيت آنها توسط برد فيزيوتراپي تاييد مي‌شود اجرايي گردد و در آينده‌اي نه چندان دور شاهد پذيرش دانشجو اين مقطع به صورت entry level در دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور باشيم.


در اين نامه خطاب به وزير بهداشت آمده است:‌ بي‌شك اين گذر زمان بيش از سه سال و تاخير يك ساله از دستور اجرايي اين مقطع باعث شده كاسه صبر دانشجويان و فارغ‌التحصيلان فيزيوتراپي از اين عملكرد غيرعادلانه به پايان رسيده و خواهان رسيدگي به اين موضوع هستيم.


اميد است هر چه زودتر شاهد نتايج مثبت و بركات اجراي طرح دكتري حرفه‌اي فيزيوتراپي در جهت ارتقا نظام سلامت و خدمت بيشتر به بيماران دردمند و معلولين كشور در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران باشيم».

کلمات کلیدی: دكتراي حرفه‌اي فيزيوتراپي، دوره دكتراي حرفه‌اي فيزيوتراپي، دانشجويان رشته فيزيوتراپي

آمار بازدید: 554 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image