ارتباط مستقیم با 30712 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دانشگاه‎ها را با فرهنگ اسلامی تجهیز کنیم

دانشگاه‎ها را با فرهنگ اسلامی تجهیز کنیم

یک عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: بدون فرهنگ اسلامی، جوانان منهای دستورات قرآنی رشد می‎کنند.


موسوی سادات در گفت‎وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه لرستان، بیان کرد: ما در جامعه‎ای اسلامی زندگی می‎کنیم و طبیعتاً می‎بایست فرهنگ مربوط به این دین را در جامعه به خصوص محیط‎های آموزشی از جمله دانشگاه‎ها رواج دهیم.

وی با اشاره به اینکه هر مسلمانی ملزم به اطاعت از فرامین و دستورات اسلام است، اظهار کرد: دانشگاه‎های ما جزئی از تشکیلات اسلام بوده، لذا باید فرهنگ اسلامی و مطابق معیارهای دین محمدی را در چنین محیط‎های آموزشی باب کرد.

موسوی سادات با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) سیده زنان عالم است، ادامه داد: حجاب به عنوان بخشی از فرهنگ اسلامی در دانشگاه‎ها نیازمند ترویج و گسترش است؛ این مکان‎های آموزشی می‎بایست از ریحانه پیامبر اکرم(ص) در این مورد الگوبرداری کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور دورود با بیان اینکه فرهنگ اسلامی دامنه گسترده‎ای دارد، اضافه کرد: همایش‎ها و مراسم مذهبی و سایر برنامه‎هایی که در دانشگاه اجرا می‎شوند می‎بایست آمیخته با فرهنگ اسلامی باشند.

وی با تأکید بر اینکه در محیط‎‌های دانشگاهی می‎بایست هر کاری را با نیت رضایت اهل انجام داد، اظهار کرد: اگر ملاک دانشجو، اساتید و مسئولین برای انجام امور، رضایت امام عصر(عج) باشد در هر زمینه‎ای موفق عمل خواهند کرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور لرستان با بیان مزیت‎های پیاده‎سازی فرهنگ اسلامی در دانشگاه‎ها، تصریح کرد: با رواج چنین اصل مهمی در محیط‎های آموزشی و دانشگاه‎ها، فرهنگ‎های تحمیلی، ضد دینی و خودباختگی‎های فرهنگی از بین خواهند رفت.

موسوی سادات خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ اسلامی را در دانشگاه‎ها رواج ندهیم فرهنگ‎های دیگر در این محیط‎‎ها نفوذ کرده و قد علَم کرده و جوانان منهای دستورات دینی و قرآنی رشد می‎کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام درصدد آسیب رساندن به ملت ایران از بعد فرهنگی هستند، گفت: اگر فرهنگ اسلامی در دانشگاه‎ها باب نشود، فرهنگ شیطانی رواج خواهد یافت.

موسوی سادات با یادآوری اینکه می‎بایست فرهنگ اسلامی را در شیوه بیان اساتید نیز پیاده کرد، افزود: پیاده‎سازی این مهم در دانشگاه‎ها نیازمند فعالیت اکیپ و گروهی خاص از اساتید و دانشجویان در این چنین محیط‎های آموزشی است تا بتوان فرهنگ اسلامی را زنده کرد.

انتهای پیام

آمار بازدید: 163 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image