ارتباط مستقیم با 30721 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی اهمیت و ضرورت ایجاد مدارس و دانشگاههای سبز در کشور (1 مهر 91)

اهمیت و ضرورت ایجاد مدارس و دانشگاههای سبز در کشور (1 مهر 91)

افزایش روز افزون جمعیت و به تبع آن افزایش تقاضا برای مصرف انرژی، کاهش منابع سوخت های فسیلی، افزایش آلودگی هوا ناشی از احتراق سوخت های فسیلی، تخریب لایه اوزون، تشدید پدیده گرمایش کره زمین و عوارض ناشی از آن همچون آب شدن یخچال های طبیعی، سیل، رانش زمین، سونامی، نابودی گونه های گیاهی و جانوری از جمله عواملی است که جوامع امروزی را به سمت حمایت از انرژی های پاک، پایدار و تجدید پذیر سوق می دهد.


از این رو ایجاد محیط های دوستدار طبیعت از جمله برنامه های اجرایی است که کشور های امریکایی و بعد از آنها کشورهای اروپایی در برنامه های کلان دولتی به منظور حفاظت از محیط زیست شهری قرار داده و این استراتژی را برای اولین بار در دانشگاه ها پایه ریزی کرده اند.

در ایران نیز تاکنون به جز فعالیتهایی در زمینه احداث فضای سبز عمومی آن هم برای اهداف چند منظوره، فعالیت انحصاری برای کاهش میزان انتشار کربن در هوا انجام نشده است. این در حالی است که برخی شهرهای ایران نظیر تهران به عنوان یکی از آلوده ترین شهرهای دنیا به حساب می آیند و همین امر ضرورت توجه به ایجاد محیط های دوستدار طبیعت در کشور را محرز می دارد.

برخی مدارس و دانشگاهها و تشکلات دیگر در سالهای اخیر فعالیتهای پراکنده ای در این مقوله انجام داده اند اما متاسفانه نتوانسته اند نقش بسزایی در رفع مشکلات محیط زیستی و آلودگی هوا ایفا کند. مدارس و دانشگاه‌های سبز (دوستدار طبیعت) با اهدافی روشن به منظور خودکفایی در تولید انرژی، بازیافت مواد و بهره برداری از انرژی های تجدید پذیر می تواند به عنوان الگویی قابل تعمیم به سایر بخشهای جامعه نیز باشد. از قبیل سازمان های اداری دولتی و غیر دولتی، بیمارستان ها، و غیره که در نهایت تاثیر شایانی بر پاکسازی شهر خواهد داشت.

با توجه به وجود منابع زیستی غنی در کشور و سیاستهای حمایتی دولتی از طرحهای دوستدار طبیعت با هدف کاهش آلودگی محیط زیست و بهینه سازی مصرف انرژی و با توجه به پتانسیل بالقوه کشور از لحاظ نیروی انسانی متخصص و از طرفی محدودیت منابع طبیعی زیست محیطی، ضرورت انجام تحقیقات مطالعاتی، کاربردی و توسعه ای در ارتباط با توسعه فناوریهای دوستدار طبیعت و ایجاد مدارس و دانشگاه‌ها و مجامع دوستدار طبیعت (سبز) در حل معضلات اساسی زیست محیطی و منابع طبیعی کشور همگام با چشم‌انداز 20 ساله کشور بیش از پیش احساس می شود.
منبع: خبرگزاری مهر

کلمات کلیدی: ایجاد مدارس سبز در کشور، ایجاد دانشگاههای سبز در کشور، مدارس سبز، دانشگاههای سبز

آمار بازدید: 997 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image