ارتباط مستقیم با 30739 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی استخراج 160 شاخص برای نظارت فرهنگی دانشگاههای پزشکی

استخراج 160 شاخص برای نظارت فرهنگی دانشگاههای پزشکی

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت از تدوین شاخص های نظارت و ارزیابی فرهنگی در دانشگاهها خبر داد و گفت: 160 شاخص برای نظارت بر ارزیابی فرهنگی دانشگاههای علوم پزشکی تهیه و ابلاغ شده و امکان فعالیتهای فرهنگی و دانشجویی در دانشگاههای علوم پزشکی هموار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدحسین آیتی بعدازظهر امروز در گردهمایی معاونان فرهنگی سراسر کشور گفت: وزارت بهداشت دارای 58 دانشگاه علوم پزشکی است. 170 هزار دانشجو در رشته پزشکی روزانه تحصیل می کنند که معاونت دانشجویی و فرهنگی به این دانشجویان خدمات ارائه می کند.

وی به سیاستهای کلان معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: یکی از این سیاستها سبک زندگی اسلامی ایرانی است و در این سبک به مباحث فرهنگی توجه ویژه ای شده است و ما از دانشجویان انتظار داریم این سبک را رعایت کنند و در علم و دانش آموزه های دینی جایگاه ویژه ای دارند.

معاون وزیر بهداشت از دیگر سیاستهای کلان معاونت دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت به اخلاق حرفه ای علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: به اخلاق حرفه در علوم پزشکی توجه ویژه ای شده و اهمیت بالایی دارد.

وی از دیگر برنامه های معاونتهای فرهنگی و دانشجویی به اجرا سازی سند دانشگاه اسلامی اشاره کرد و افزود: شورای فرهنگی وزارت بهداشت جایگاه ویژه ای دارد که وزیر بهداشت و معاونین وی همه در این شورا عضو هستند و پروژه های فرهنگی را بر عهده دارند.

آیتی از دیگر مواردی که در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت پیگیری می شود به قانون انطباق پزشکی با شرع اسلام اشاره کرد و گفت: دبیرخانه شورای عالی فرهنگی انطباق این مساله را پیگیری می کند و اهمیت زیادی دارد.

وی همچنین از دیگر برنامه های وزارت بهداشت در بخش فرهنگی به فعال بودن شورای امر به معرف و نهی از منکر، دبیرخانه کرسی های آزاد اندیشی، دبیرخانه ستاد اقامه نماز اشاره کرد.

وی در ادامه از تدوین شاخص های نظارت و ارزیابی فرهنگی در دانشگاه های پزشکی خبر داد و گفت: طی سه سال گذشته 160 شاخص برای ارزیابی فرهنگی استخراج شده و به دانشگاهها ابلاغ شده و بر همین اساس بررسی فعالیتهای فرهنگی و دانشجویی در دانشگاههای علوم پزشکی هموار شده است.

معاون وزیر بهداشت از برنامه های کلان معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت به احیای شورای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد.

وی همچنین از فعال شدن کمیته اقتصاد مقاومتی و کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاههای وزارت بهداشت خبر داد و گفت: همچنین بانک آماری دانشجویان غیر ایرانی وزارت بهداشت نیز در حال تشکیل است.

وی در ادامه افزود: آئین نامه انطباق به صورت آزمایشی در برخی از بیمارستانها در حال انجام است و اگر بیمارستانی آن را رعایت نکند اعتبار بخشی فنی نمی شود.

آیتی در ادامه افزود: از برنامه های فوق برنامه دانشجویان علوم پزشکی می توان به فعالیتهای کانونهای دانشجوی، تشکل دانشجویی، نشریه و انجمنهای علمی اشاره کرد.

وی گفت: 550 کانون دانشجویی علوم پزشکی و 90 دفتر تشکل دانشجویی در 58 دانشگاه علوم پزشکی فعال هستند دانشگاههای علوم پزشکی 750 نشریه دارند که 480 الی 500 نشریه فعال هستند و 1200 انجمن علمی در دانشگاههای علوم پزشکی فعالیت می کند.

آمار بازدید: 216 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image