ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی ناآرامی در دانشگاه سنگالی ادامه دارد

ناآرامی در دانشگاه سنگالی ادامه دارد

دانشجویان دانشگاه «شیخ آنتادیوپ» در سنگال (UCAD) پس از پایان یک هفته ناآرامی در این دانشگاه با هدف نامعلومی به اعتصاب خود ادامه دادند.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران ایران (ایسنا)، ‌پس از یک هفته درگیری و ناآرامی میان پلیس و دانشجویان دانشگاه «شیخ آنتادیوپ» که منجر به آسیب جدی به اموال و ساختمان این دانشگاه شد، امید می‌رفت که آرامش به این دانشگاه بازگردد اما با وجود آزادی 22 دانشجوی این دانشگاه که در دادگاه محکوم شده بودند، دانشجویان همچنان به دلایل نامعلومی به اعتصاب خود ادامه می‌دهند.

این درگیری‌ها از آنجا آغاز شد که در تاریخ 21 ماه مه پلیس صف دانشجویان معترض این دانشگاه را که با درخواست پرداخت کمک هزینه‌های تحصیلی و دسترسی تمام دانشجویان ممتاز به مقطع کارشناسی ارشد اعتصاب کرده بودند را بهم زد. در این تظاهرات دانشجویان، خیابان مقابل دانشگاه را مسدود کرده بودند که پلیس با استفاده از گاز اشک‌آور وارد عمل شد و خشونت میان پلیس و دانشجویان بالا گرفت و دانشجویان خشمگین اقدام به شکستن در دفاتر مختلف دانشگاه کرده و پرونده‌ها را نابود کردند.

آنها همچنین بخش زیادی از فعالیت‌های وسیع مطالعاتی این دانشگاه را که در جهت پیشرفته‌سازی این دانشگاه انجام شده بود، نابود کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی‌ورلدنیوز، با این حال دانشجویان این اتهام را قبول نداشته و اعلام کردند که پلیس دانشگاه را به آشوب کشیده و حالا دانشجویان را سپر بلای خود قرار داده است.

«الحاجی مامون فای»، سخنگوی دانشجویان دانشگاه UCAD گفت: پلیس وارد دانشگاه شد و به ما حمله کرد. همچنین بر اثر این حملات چند دانشجو دچار شکستگی و ضربه مغزی شدند. اما ما به خواسته خود مبنی بر برابری و پرداخت کمک هزینه‌های تحصیلی اصرار داریم. ما همچنین می‌خواهیم همه دانشجویان امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را داشته باشند.

رادیوی بین‌المللی فرانسه گزارش داد به دنبال تنش‌های این دانشگاه، دانشجویان همچنان با گذشت یک هفته از خشونت‌ها به اعتصاب خود ادامه می‌دهند اما همچنان با وجود تبرئه 22 دانشجوی این دانشگاه از سوی دادگاه که به اتهام تجمع غیرقانونی، تخریب اموال عمومی، خشونت و ضرب و شتم بازداشت شده بودند، هنوز هیچ امیدی برای برقراری آرامش در این دانشگاه وجود ندارد.

انتهای پیام

آمار بازدید: 192 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image