ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه کاهش ورود دانشجویان در بخش کشاورزی

کاهش ورود دانشجویان در بخش کشاورزی

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: با توجه به ورود رشته کشاورزی در برخی از مراکزآموزش عالی طی چند سال اخیر با کاهش ورود دانشجویان در بخش کشاورزی در این دانشگاه مواجه هستیم.


به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه مازندران، محمد علی بهمنیار در نشست خبری با اشاره به قدمت 40 ساله دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: در حال حاضر این دانشگاه با 18 رشته کارشناسی،41 رشته کارشناسی ارشد و17 رشته در دکتری درحال فعالیت است.

بهمنیار از افزایش 40 درصدی پذیرش دانشجو در مقطع دکتری، افزایش 25 درصدی کارشناسی ارشد و 40 درصدی رشته کارشناسی دراین دانشگاه نسب به سال 92 خبر داد.

وی با بیان اینکه امسال157 دانشجو در مقطع دکتری و 500 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری افزوده شده است، گفت: درحال حاضر900 دانشجو در مقطع دکتری و ارشد در حال تحصیل هستند.

بهمنیار ادامه داد: بالغ بر500 پایان نامه دانشجویی از سوی دانشجویان این دانشگاه ارائه شده که استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات استان را مرتفع کند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری یادآور شد: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری از جمله سه دانشگاه تخصصی کشاورزی کشور است.

بهمنیار خاطرنشان کرد: سال گذشته 407 عنوان مقاله از سوی دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری به چاپ رسیده است که امیدواریم این تعداد مقالات در سال‌های آینده شتاب بیشتری یابد تا بتواند در تولید علم در سطح کشور و استان تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه 10 مجله علمی پژوهشی در دست بررسی این دانشگاه است که 6 مورد آن به چاپ رسیده است، گفت: از این تعداد 3 مجله علمی و پژوهشی به صورت انگلیسی چاپ می شود.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری تصریح کرد: پروژه استفاده از آب شور در صنعت و کشاورزی از سال 90 به این دانشگاه واگذار شده است که با همکاری دیگر دانشگاه‌ها در حال انجام است.

بهمنیار عدم استقرار ساختمان برای ازمایشگاه را از جمله مشکلات این دانشگاه دانست و گفت: با توجه به نوپا بودن این دانشگاه و رشد بالای آن، ساخت و سازها بسیار محدود است.

وی به راه‌اندازی مراکز رشد و پارک علم و فناوری از سال 88 در استان اشاره کرد و افزود: با توجه به راه‌اندازی دیرهنگام این مراکز در استان باید راه برای ایده‌های فارغ التحصیلان باز شود تا با تولید دانش فنی وارد بازار کار شوند.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری خاطرنشان کرد: با توجه به مصرف بالای سموم کشاورزی در کشور و مازندران باید در کاهش مصرف آن تلاش های جدی صورت گیرد و به سوی کشاورزی ارگانیک و مهار آفات و امراض گام بر داریم.

وی از برگزاری همایش برنج، کاربرد آب شور در کشاورزی و محصولات ارگانیک تا بهمن 93 در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری خبرداد.

انتهای پیام

آمار بازدید: 268 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image