ارتباط مستقیم با 30652 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار بورسیه واکنش کامران دانشجو به پرونده 3 هزار بورسیه: چرا گوشت و تخم‌مرغ گران شده است؟!

واکنش کامران دانشجو به پرونده 3 هزار بورسیه: چرا گوشت و تخم‌مرغ گران شده است؟!

وزیر علوم دولت احمدی‌نژاد در واکنش به پرونده مربوط به 3 هزار بورسیه در این وزارتخانه، گفت: دولت پاسخ بدهد که چرا گوشت و تخم‌مرغ در یک سال گذشته گران شده است.


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، کامران دانشجو پس از عیادت از آیت‌الله مهدوی کنی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره پرونده سه هزار بورسیه اظهار کرد: بهترین کار این است که دولت پس از یک سال کارنامه خود را بررسی و به مردم ارائه کند و کارنامه دیگران را خط خطی نکند.

وی در ادامه افزود: دیروز درباره این مسأله در مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای بوده که توضیحات کافی درباره آن داده شده است که البته من در آن جلسه نبودم و مشکل خاصی هم نبوده و معتقد نیستم که این بورسیه‌ها غیرقانونی بوده است.

دانشجو همچنین اظهار کرد: نظر من این است که آنها کارنامه خود را ارائه کنند زیرا مردم از این اقدامات خوششان نمی‌آید.

وی در پاسخ به این پرسش که "از نظر شما کارنامه دولت تاکنون چه مشکلی داشته است؟" گفت: من نمی‌گویم کارنامه دولت مشکل داشته ولی آنها باید بگویند در یک سال گذشته چه کرده‌اند. ما می‌گوییم 18 هزار عضو هیأت علمی جذب و پنج هزار نفر را هم بورسیه کرده‌ایم که آنها هم قانونی بوده است و 13 برابر رشد علمی دنیا رشد داشته‌ایم و در منطقه اول بوده‌ایم. آنها بگویند پس از یک سال رشد علمی بیشتر شده یا کمتر و چقدر هیأت علمی جذب کرده‌اند؟ دولت باید در همه موارد کارنامه خود را ارائه کند.

وزیر علوم دولت احمدی‌نژاد در ادامه با بیان این ادعا که "ما وقتی آمدیم، کارنامه دولت‌های قبلی را بررسی نکرده و غلط‌گیری نکردیم"، اظهار کرد: غلط‌گیری، کارِ دولت ضعیف است و دولت قوی کارنامه خود را با دولت‌های قبلی مقایسه می‌کند. ما 140 هزار مقاله تولید کردیم در حالی که در دولت اصلاحات 9 هزار مقاله ارائه شد.

وی در ادامه اظهارنظرهای خود درباره پرونده سه هزار بورسیه غیرقانونی گفت: دولت بگوید در معیشت و اقتصاد مردم چه کرده و دلایل افزایش قمیت دلار، تخم‌مرغ و گوشت را توضیح دهد زیرا مردم از دولت توضیح می‌خواهند.

دانشجو ادامه داد: بیان عدد "سه هزار" برای جوسازی است. مگر می‌شود پرونده سه هزار نفر غیرقانونی باشد؟ درباره این مسائل معاونان و مسئولان وقت به مجلس رفته و پاسخ کتبی داده‌اند و آقای ملاباشی و نائینی هم توضیح داده‌اند.

وزیر پیشین علوم همچنین مدعی شد: دولت نباید سایرین را خراب کند تا بدین وسیله خود را آباد کند. دولت باید بگوید در طول یکسال گذشته در صنعت یا علم چه کرده است. ابتدا مسأله دانشجویان ستاره‌دار مطرح شد. ما توضیح دادیم که دانشجوی ستاره‌دار در زمان اصلاحات آغاز شد و آنها وقتی متوجه شدند نقشه آنها نمی‌گیرد در مورد بورسیه‌ها اظهارنظر کردند. شاید دولت می‌خواهد عدم کارآیی خود را با این صحبت‌ها پنهان کند.

کامران دانشجو در پایان خطاب به خبرنگاران گفت: شما اگر می‌خواهید، استدلال مرا را بپذیرید و اگر هم می‌خواهید، نپذیرید.

انتهای پیام

آمار بازدید: 244 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image