ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی ممنوعیت جذب دانش‌آموز براساس معدل و آزمون در مدارس هیات امنایی

ممنوعیت جذب دانش‌آموز براساس معدل و آزمون در مدارس هیات امنایی

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ثبت نام سال جاری اداره آموزش و پرورش تهران، گفت: شرکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های فوق برنامه کاملا اختیاری است و با توجه به قوانین مطروحه، اخذ هزینه ارائه خدمات فوق برنامه که با پیشنهاد هیئت امنا و تصویب مدیریت آموزش و پرورش منطقه تعیین شده باشد، بلامانع است.




مسعود ثقفی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه فلسفه تاسیس مدارس هئیت امنایی ارائه الگوی جدید در مدیریت مدارس است گفت:‌ این موضوع مصوب شورای عالی آموزش و پرورش بوده و ارتباطی به دریافت شهریه و همچنین مغایرتی با اصل 30 قانون اساسی ندارد.



وی ادامه داد: براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی (قانون اصلاح ماده 11 قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش) در سال 83 و مصوبه هیئت وزیران در خصوص آیین‌نامه اجرایی همین قانون در سال 84 و دستورالعمل اجرایی شورای عالی آموزش و پرورش در همان سال، ارائه خدمات آموزشی و پرورشی و فوق برنامه در مدارس اضافه بر برنامه‌های آموزشی و پرورشی رسمی مجاز بوده و همچنین اخذ وجه این فعالیت‌ها در هنگام ثبت نام بلامانع است.



مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه بر همین اساس در بخش‌نامه دستورالعمل ثبت نام سال جاری اداره آموزش و پرورش تهران، ضمن تاکید بر موارد فوق به کلیه مدارس ابلاغ شده است که شرکت دانش‌آموزان در این‌گونه فعالیت‌ها کاملا اختیاری است گفت:‌ با رعایت قوانین مطروحه اخذ هزینه ارائه خدمات فوق برنامه که با پیشنهاد هیئت امنا و تصویب مدیریت آموزش و پرورش منطقه تعیین شده باشد، بلامانع است.



ثقفی افزود: همچنین ثبت نام در این مدارس باید صرفا براساس محدوده تعیین شده باشد و جذب دانش آموز براساس معدل و آزمون ممنوع است.



وی با تاکید بر اینکه همه تلاش ما در جهت اجرای صحیح و دقیق قانون به دور از برداشت‌های شخصی و احیانا غیرقانونی و نادرست است اظهار کرد: از طریق بازرسان خود سعی می‌کنیم نظارت دقیقی بر حسن اجرای قانون داشته باشیم.



سخنگوی آموزش و پرورش تهران ادامه داد: انتظار ما از سایر ارکان موثر در تعلیم و تربیت از جمله خانواده‌ها، نهادهای اجتماعی و رسانه‌ها این است که ما را در اجرای این قانون یاری دهند و به جای طرح موضوعاتی که کمکی به اجرای قانون نمی‌کند و به کار بردن کلمات غیرمنصفانه‌ای مانند رنگ و لعاب دادن به مسائل اینگونه مدارس، در برابر رعایت قانون و قانون مداری به آموزش و پرورش کمک کنند و اگر مواردی از عدم اجرای قانون مشاهده کردند آن را با واحد ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ادارات آموزش و پرورش مطرح کنند.

آمار بازدید: 291 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image