ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی آموزش "مهارت ویژه" به دانش‌آموزان مقطع متوسطه

آموزش "مهارت ویژه" به دانش‌آموزان مقطع متوسطه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بر اساس قانون، تمام دانش آموزان دوره متوسطه باید قبل از فارغ‌التحصیلی حتما یک مهارت را آموخته باشند، از تشکیل کارگروه‌ تخصصی به منظور تعریف و نحوه ورود این مهارت به برنامه تحصیلی مدارس متوسطه خبر داد.




سید محسن حسینی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه 10 قانون بالادستی وجود دارد که همگی الزام می‌کنند جامعه باید به سمت مهارت آموزی برود اظهار کرد: فرهنگ‌سازی یک الزام اساسی برای تحقق این قوانین است.



وی افزود: به عنوان نمونه بر اساس تکالیف قانونی باید تمام دانش آموزان دوره متوسطه قبل از فارغ‌التحصیلی یک مهارت را بیاموزند.



مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این قانون از سال 66 وجود داشته اما تا کنون به اجرا در نیامده بود، گفت: اکنون کارگروهی برای اجرا این قانون تشکیل شده است.



حسینی مقدم ادامه داد:‌ در حال تعریف این مهارت‌ها و نحوه اجرای آن در کارگروه هستیم. باید رشته‌هایی را تعریف کنیم که اگر دانش آموز پشت کنکور ماند و تصمیم گرفت وارد بازار کار شود، یک مهارت داشته باشد.



وی درباره جزئیات و مکان فراگیری این مهارت‌ها گفت: تلاش می‌کنیم از ظرفیت و توان مراکز کارودانش‌ استفاده کنیم؛ البته با توجه به کمبود اعتبارات وزارت آموزش و پرورش بخشی از این خدمات هم باید برون سپاری شوند که هنوز درباره جزئیات آن به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم.

آمار بازدید: 267 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image