ارتباط مستقیم با 30644 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی تعطیلات تابستان؛ فرصتی برای درخشش علمی و معنوی دانش‌آموزان

تعطیلات تابستان؛ فرصتی برای درخشش علمی و معنوی دانش‌آموزان

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خطاب به بچه‌های انجمن اسلامی گفت: برای تابستان حساب جداگانه‌ای باز کنید و از این فرصت معنوی که با ماه شعبان و ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن و معنویت آغاز می‌شود بهترین بهره را برده و استفاده کاملا مطلوبی از فصل تابستان داشته باشید.



به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حاج‌علی‌اکبری در نشستی با تأکید بر بهبود وضعیت تحصیلی و درسی بچه‌های انجمن اسلامی در تابستان گفت: این فرصت را غنیمت بشمرید و ضمن بهبود وضعیت تحصیلی، باید خودتان را از نظر درسی تقویت کنید. و یکی از مهمترین انگیزه‌ها برای اعضای انجمن اسلامی مدارس ها علاوه بر درخشش علمی و توان علمی در مدرسه، آمادگی برای اقدمات انقلابی، فرهنگی، فکری و معنوی در مدرسه است و این امر زمانی میسر می‌شود که اعضای انجمن اسلامی در فصل تابستان از سایر بچه‌ها یک مقدار جلوتر حرکت کنند.


وی ادامه داد: اگر در تابستان، بچه‌ها بتوانند از نظر تحصیلی پیشرفت داشته باشنداین امر از چند وجه حائز اهمیت است، اولا به شکل طبیعی از سایر دانش‌آموزان مدرسه خود بالاتر قرار می‌گیرند و حرفشان هم نافذتر است و ثانیا فرصت پیدا می‌کنند برای کارهایی مثل دنبال کردن برنامه‌های هیئت، کتابخوانی ، فعالیت‌های تشکیلاتی، خیمه معرفت و کارهای علمی و.. . تابستان یک فرصت طلایی در پیشرفت درسی بچه‌های انجمن اسلامی است تا با یاری خداوند متعال بتوانند حضور و نقش خود در مدرسه را پر رنگ‌تر کنند.


حاج‌علی‌اکبری با تأکید بر اینکه مقطع سنی 14 تا 18 سالگی، یکی از مهمترین بخش‌های زندگی هر شخص است گفت: این مقطع سنی بخش اول جوانی انسان است و دانش‌آموزان دبیرستانی از دوران نوجوانی وارد جوانی می‌شوند. این مقطع یک مقطع مورد غفلتی است، از نظر اینکه اتفاقات اصلی در زندگی هر کسی در این مقطع می‌افتد، پایه های فکری، اعتقادی و نظام ارزشی براساس شکل‌گیری تفکر انتزاعی تقریبا در این مقطع به سامان می‌نشیند.


وی افزود: تصویر ذهنی انسان راجع به خودش،خدا،به نظام هستی،به آخرت و آینده همه تقریبا در این مقطع شکل می‌گیرد. و اگر بتواند در این سن بر روی کسی اثری بگذارد این اثر افق زندگی آن شخص را تحت تأثیر قرار داده و این امر ثابت شده‌ی است.


نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه متأسفانه این مقطع سنی مورد غفلت است ولی انجمن اسلامی در این دوران که حساس‌ترین سن از نظر تأثیرپذیری‌های عمیق و دائمی می‌باشد خیمه زده است گفت: اولا قدر خودتان را و ثانیا قدر میدان عملیاتی را که در آن فعالیت می‌کنید بدانید زیرا هر روز عملیات دشمن پیچیده تر می‌شود و تأکید و فشار دشمن نیز در همین مقطع سنی است.

آمار بازدید: 181 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image