ارتباط مستقیم با 30738 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه کشور، دانشگاه‌های نسل سوم می‌خواهد

کشور، دانشگاه‌های نسل سوم می‌خواهد

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: از دو هزار میلیارد تومان بودجه‌ای که به کل مؤسسات پژوهشی اختصاص یافته بود، تنها 300 میلیارد تومان به وزارت بهداشت رسید که برای 50 دانشگاه علوم پزشکی این عدد رقم کمی است، پس نباید تنها به اعتبارات دولتی بسنده کرد، بلکه باید درآمدزایی هم داشته باشیم.


به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه اصفهان، حمیدرضا خرم خورشید در ششمین گردهمایی رؤسای مراکز رشد و معاونین پژوهشی و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر ساله گردهمایی در این خصوص برگزار می‌کردیم که تنها به چند سخنرانی ختم می‌شد، اما امسال سعی شد این گردهمایی چالشی را برطرف کند و راهکارهایی برای رفع مشکلات ارایه دهد.

وی با بیان اینکه از سال جاری با همکاری وزارت علوم می‌خواهیم مراکز رشد را پایش کنیم، افزود: براساس همین پایش‌ها کمک‌های مالی نیز صورت خواهد گرفت. ما در وضعیت بخصوصی قرار داریم و این امر سبب شده است که بیش از پیش به ضرورت تکنولوژی پی ببریم.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه در سال 69 رشد جمعیتی ما 3.4 درصد بوده است، گفت: یعنی در 18 سال جمعیت ما دو برابر شده که در آن سال‌ها اولویت کشور کاهش رشد جمعیت بود. اما امروزه رشد جمعیت 1.4 درصد است که با کاهش جمعیت روبرو هستیم و اگر اینگونه پیش برود، در آینده‌ای نزدیک بسیاری از صندلی‌های دانشگاه‌های کشور خالی خواهد ماند.

خرم خورشید با اشاره به کمک دولت به فعالیت‌های پژوهشی، اضافه کرد: از دو هزار میلیارد تومان بودجه‌ای که به کل مؤسسات پژوهشی اختصاص یافته بود، تنها 300 میلیارد تومان به وزارت بهداشت رسید که برای 50 دانشگاه علوم پزشکی این عدد رقم کمی است، پس نباید تنها به اعتبارات دولتی بسنده کرد؛ بلکه باید درآمدزایی هم داشته باشیم.

وی با اشاره به تحریم‌های گسترده علیه ایران ادامه داد: تحریم شدید باعث شد تمام مواد مصرفی و غیر مصرفی را با بیش از پنج برابر قیمت خریداری کنیم که اگر این وابستگی‌ها را کم نکنیم، در آینده با شرایط بدتری مواجه خواهیم شد.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: باید برای فارغ التحصیلان اشتغال ایجاد کرد و تکنولوژی یکی از بسترهای خوبی است که می‌توان ایجاد اشتغال کرد. باید از دانشگاه‌هایی مانند MIT درس بگیریم که با ایجاد 25 هزار و 800 شرکت دانش بنیان باعث ایجاد اشتغال برای سه میلیون و 300 هزار نفر شده است که این نشان دهنده پتانسیل بالای فناوری برای حل مشکلات کشور است.

خرم خورشید با بیان اینکه بیش از 100 هزار نفر اعضای هیئت علمی داریم که اکثراً در بحث آموزش و پژوهش فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: اکثر دانشگاه‌های کشور نسل اول و نسل دوم هستند، یعنی به صورت آموزش یا پژوهش کار می‌کنند در صورتی که ما دانشگاه‌های کارآفرین می‌خواهیم. متأسفانه دانشگاه‌های نسل سوم در کشور وجود ندارد.

وی با اشاره به ارتباط ضعیف صنعت و دانشگاه ادامه داد: عواملی نظیر عدم انسجام داخلی و هماهنگی‌های بین بخشی باعث شده بسیاری از فعالیت‌های پژوهشی مغفول واقع شود. باید تغییر رویکرد داشته باشیم و با ایجاد دانش و باور از بالاترین سطوح جامعه تا پایین ترین سطوح، فرهنگ سازی مناسبی را انجام دهیم.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه باید در زمینه رشد تکنولوژی فعالیت بیشتری انجام دهیم، گفت: دانشگاه‌ها باید زمینه را برای ایجاد تکنولوژی و ساختن پول برای اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی فراهم کنند. البته در این بین کمک دولت نیز باید باشد، چرا که بخش خصوصی در مراحل ابتدایی رغبت نمی‌کند که در زمینه تکنولوژی وارد شود.

خرم خورشید با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌ها، اضافه کرد: باید صنعت را ترغیب کنیم که به سمت دانشگاه‌ها سوق پیدا کنند تا دانشگاه‌های ما نیز به سمت کارآفرینی پیش بروند.

انتهای پیام

آمار بازدید: 121 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image