ارتباط مستقیم با 30644 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی تحصیل 35هزار دانش‌آموز استثنایی در مدارس عادی کشور

تحصیل 35هزار دانش‌آموز استثنایی در مدارس عادی کشور

معاون وزیر آموزش و پرورش از تحصیل 35 هزار دانش آموز استثنایی در مدارس عادی در سطح کشور خبر داد.




به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان شمالی، نامدار عبدالهیان در نشست خبری در بجنورد اظهار کرد:به طور کلی در کشور 115 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه وجود دارند که 75 هزار نفر از آنان در مدارس استثنایی و 35 هزار نفر نیز در مدارس عادی به صورت تلفیقی مشغول به تحصیل هستند.



وی با اشاره به طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه ادامه داد: نوآموزان بدو ورود به مدرسه در 13 شاخص مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرند.



عبدالهیان با ذکر این که هفت هزار نفر به منظور اجرای طرح سنجش سلامت دانش آموزان در کشور فعالیت می کنند افزود: طرح غربالگری سلامت نوآموزان در یک هزار و 66 پایگاه سیار و ثابت ،900 شهر ،ناحیه و منطقه و 20 هزار روستا در کشورانجام می شود.



وی با بیان این که حدود شش دهم درصد از دانش آموزان کلاس اول ابتدایی، استثنایی قلمداد می شوند خاطرنشان کرد: طی سال جاری یک میلیون و 250 هزار نفر در کشور از طرح غربالگری سنجش نوآموزان عبور می کنند.



عبدالهیان عنوان کرد: براساس برنامه پنجم توسعه باید در پایان این برنامه تعداد دانش‌آموزان استثنایی به یک درصد برسد.



وی با اشاره به این که با پیشرفت علم در برخی از گروه‌های استثنایی تعداد دانش‌آموزان استثنایی کاهش می‌یابد، ادامه داد: در برخی از هنجارها نیز تعداد دانش آموزان با نیازهای ویژه افزایش پیدا کرده است، این در حالیست که هم‌اکنون یک هزار و 638 دانش آموز دارای اختلال اتیسم در کشور شناسایی شده است.



عبدالهیان با ذکر این که معتقدم سه هزار نفر در کشور دارای ناهنجاری اوتیسم هستند، خاطرنشان کرد: عواملی همانند فقر فرهنگی، مالی و دو زبانه بودن در عدم شناسایی دانش‌آموزان استثنایی کشور دخیل هستند.



وی با بیان این که 350 مرکز دولتی اختلالات یادگیری و 50 مرکز خصوصی در کشور فعال هستند ادامه داد: با توجه به جلوگیری از افت تحصیلی و توانمند سازی دانش آموزان، تعداد 100 مرکز دیگر نیز در کشور راه‌اندازی می‌شود.



عبدالهیان با اشاره به اجرای طرح خودکفایی فرشتگان زمینی در کشور گفت: با توجه به فعالیت 300 مرکز متوسطه حرفه‌ای در کشور، این طرح در راستای توانمندسازی دانش‌آموزان استثنایی با نیازهای ویژه در قالب کارگاه های آموزشی اجرا می شود.



رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: اجرای طرح خودکفایی فرشتگان زمینی به صورت پایلوت در خراسان شمالی انجام می شود.


وی یادآور شد: برگزاری جشنواره تربیت بدنی به منظور شناسایی استعدادهای برتر و پرورش آنان برای اعزام به مسابقات پارالمپیک و جشنواره فرهنگ و هنر با مشارکت معاونت پرورشی آموزش و پرورش به صورت کشوری در دستور کار قرار دارد.



عبدالهیان با بیان این که 100 درصد مدارس استثنایی کشور به فناوری های جدید مجهز است ادامه داد: با توجه به این که فقط سخت افزار به تنهایی به درد آموزش و پرورش استثنایی نمی خورد، در همین راستا جشنواره تولید محتوای الکترونیکی برگرفته از کتب آموزشی برگزار می شود.



وی با ذکر این که هم اکنون 23 هزار پرسنل در آموزش و پرورش استثنایی در کشور فعالیت می کنند خاطرنشان کرد: به ازای هر چهار دانش آموز در کشور یک مربی و یا کارمند مشغول به فعالیت هستند.



عبدالهیان با بیان این که کمبود فضای فیزیکی در حوزه استثنایی در کشور وجود ندارد گفت: خیرین در بحث هوشمند سازی مدارس استثنایی به شکل خوبی ورود پیدا کرده اند.



وی با اشاره به کلنگ زنی خوابگاه 24 کلاسه دانش آموزان استثنایی در خراسان شمالی عنوان کرد:برای این پروژه 50 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده، که تاکنون 50 درصد آن از محل اعتبارت سفر رهبری تخصیص یافته است.



رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد:با توجه به ورود خیرین به حوزه استثنایی، بیش از هفت میلیارد ریال در بخش های مختلف همانند ،توانبخشی از سوی خیرین به این سازمان کمک شده است.



حسین نعمتی با اشاره به گسترش مراکز اختلالات یادگیری در سطح استان افزود:با توجه به این که هوشمند سازی 15 کلاس در برنامه بود، امیدواریم 12 کلاس هوشمند به زودی به این سازمان تحویل داده می شود.

آمار بازدید: 270 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image