ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه جمعیت دو برابری دانشجویان زن در قطر

جمعیت دو برابری دانشجویان زن در قطر

وزارت برنامه‌ریزی توسعه‌ای و آمار قطر اعلام کرد در سال 2012 میلادی تعداد دانشجویان زن در این کشور دو برابر تعداد دانشجویان مرد بوده است.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که حدود دو سوم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی قطر را زنان تشکیل می‌دهند. با این حال اگرچه پیش‌بینی می‌شود دانشجویان زن خارجی و قطری بیشتری در دانشگاه‌های این کشور در مقطع کارشناسی ثبت‌نام کنند اما وقتی صحبت از مشاغل و تجارت به میان می‌آید شاهد برتری مردان در این زمینه هستیم.



آمار دو سالانه وزارت برنامه‌ریزی توسعه‌ای و آمار قطر نشان می‌دهد که در این کشور بیش از 17 هزار دانشجوی بومی و خارجی در 14 دانشگاه دولتی و غیردولتی در حال تحصیل هستند. از این تعداد 11 هزار و274 نفر را دانشجویان زن و 6019 نفر را دانشجویان مرد تشکیل می‌دهند. این آمارها همچنین حاکی از دو برابر شدن جمعیت دانشجویان این کشور نسبت به سال 2003 میلادی است.



به گزارش ایسنا به نقل از دوحه نیوز، این گزارش می‌افزاید: زنان 60 درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های قطر را تشکیل می‌دهند. همچنین دانش‌آموزان زن تقریبا تمایل بیشتری به ورود به دانشگاه و ادامه تحصیل از خود نشان می‌دهند در حالی که پسران اغلب پس از اتمام دبیرستان وارد بازار کار می‌شوند. برنامه‌های توسعه قطر از سال 2011 تا 2016 میلادی بر لزوم افزایش تحصیلات مردان تاکید کرده و بخش خصوصی را تشویق کرده تا در این زمینه اقدامات جدی‌تری را انجام دهد.



انتهای پیام

آمار بازدید: 250 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image