ارتباط مستقیم با 30453 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی ایران مدرس
ایران مدرس اخبار اخبار کاردانی آغاز ثبت‌نام دوره کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی از فردا

آغاز ثبت‌نام دوره کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی از فردا

مشاورعالی سازمان سنجش گفت: ثبت‌نام دوره کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی مهرماه 93، از فردا سه شنبه 31 تیرماه آغاز می‌شود.


حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: مهلت ثبت نام این آزمون که منحصرا از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org‌ انجام می‌پذیرد در روز دوشنبه ششم مرداد ماه پایان می‌پذیرد.

وی تاکید کرد: همه داوطلبان باید در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما که از فردا سه شنبه روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و با فراهم کردن مدارک لازم به سایت مراجعه کرده و برای ثبت نام اقدام کنند.

مشاورعالی سازمان سنجش با بیان اینکه هزینه ثبت نام این آزمون‌ها باید به صورت اینترنتی پرداخت شود، افزود: داوطلبان باید به وسیله کارت‌های عضو شبکه شتاب مبلغ یکصد و شش هزار ریال به عنوان وجه ثبت نام پرداخت کنند.

توکلی در مورد ظرفیت پذیرش آزمون کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای اظهار کرد: ظرفیت پذیرش کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای جمعا 274 هزار و 700 نفر است که از این تعداد 158 هزار و 560 ظرفیت متعلق به سهمیه آزاد و 116 هزار و 140 ظرفیت متعلق به شاغلین است.

وی افزود: پذیرش در دوره کاردانی فنی و حرفه‌ای در 5709 کد رشته و 223 شهرستان مختلف کشور، 907 مرکز آموزشی و در چهار گروه آموزشی شامل گروه صنعت با 117 هزار و 805 ظرفیت، کشاورزی با 23 هزار و 500 ظرفیت، مدیریت و خدمات اجتماعی با 96 هزار و 300 ظرفیت و فرهنگ و هنر با 37 هزار و 95 ظرفیت صورت می‌گیرد.

مشاورعالی سازمان سنجش در ادامه در مورد آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته مجازی و پردیس خودگردان‌های دانشگاه و موسسات آموزش عالی نیز گفت: بر اساس گزارشات اولیه 21 هزار و 217 داوطلب در این آزمون شرکت کرده‌اند که ظرفیت پذیرش آن 20 هزار و 60 نفر است.

توکلی در مورد آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بیان کرد: بر اساس گزارشات اولیه 24 هزار نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند و ظرفیت پذیرش آن هزار و 406 نفر است.

به گزارش ایسنا، هر دو آزمون در روز جمعه 21 شهریورماه 93 برگزار می‌شود و کارت ورود به جلسه آن در روز 18 شهریور ماه روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

آمار بازدید: 683 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image