ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار تحصیل در خارج ولخرجی زوج چینی صدای دانشجویان را درآورد

ولخرجی زوج چینی صدای دانشجویان را درآورد

کمک 15 میلیون دلاری یک زوج میلیارد چینی به یکی از ثروتمندترین و مشهورترین دانشگاه‌های آمریکا با سیلی از انتقادات روبرو شد.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک زوج میلیاردر چینی مبلغ 15 میلیون دلار به دانشگاه هاروارد کمک کردند که این اقدام با موجی از انتقادات روبرو شد. منتقدان و کاربران اینترنتی ضمن انتقاد از این ولخرجی می‌گویند که بهتر بود این مبلغ به دانشجویان چینی اهدا می‌شد.

«پن شی‌یی‌» و «ژانگ شین»، زوج چینی که از سرمایه‌داران مطرح یک غول معاملات ملکی هستند، قصد دارند مبلغ 100 میلیون دلار کمک مالی به دانشجویان محروم چینی برای تحصیل در دانشگاه‌های مطرح سراسر جهان اختصاص دهند. مرحله نخست این اقدام هدیه نقدی بود که این زوج هفته گذشته به دانشگاه هاروارد اهدا کردند. این زوج مدعی شدند کمک هزینه فوق برای تشویق دانشجویان کم‌درآمد چینی به منظور تحصیل و اخذ پذیرش در دانشگاه‌های خارجی اهدا می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، با این حال برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در چین از این زوج چینی به شدت انتقاد کردند و گفتند که دانشجویان نیازمند داخل چین برای دریافت این کمک هزینه مستحق‌ترند.

یکی از کاربران درباره این اقدام چین نوشت: پول مردم چین را می‌گیرید و آن را به افرادی می‌دهید که توانایی تحصیل در آمریکا را دارند؟ چه تعبیر جالبی از فقر می‌کنید!

اما برخی دیگر از کاربران نیز از این زوج حمایت کردند چرا که آنها پیش از این نیز با تاسیس یک بنیاد خیریه‌ از آموزش در مناطق محروم حمایت کرده بودند.

یکی از کاربران در حمایت از اقدام این زوج می‌گوید: بسیاری از مردم معتقدند که «پن شی‌یی» و همسرش، 15 میلیون دلار برای خرید بلیت دانشگاه هاروارد برای پسرشان هزینه کرده‌اند اما به ما ربطی ندارد که آنها در مورد پول خود چه تصمیمی می‌گیرند.

از سوی دیگر «ژانگ» در صفحه شخصی خود خطاب به منتقدان گفت: بدون کمک کردن به دانشجویان نیازمند، تحصیلات باکیفیت به انحصار افراد ثروتمند درخواهد آمد اما این کمک هزینه تحصیل روند فوق را تغییر خواهد داد.

آمار بازدید: 1056 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image