ارتباط مستقیم با 30613 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی اخراج دانشجویان ایرانی در نروژ به بهانه تحریم‌های بین‌المللی

اخراج دانشجویان ایرانی در نروژ به بهانه تحریم‌های بین‌المللی

ه ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰نروژ به تازگی به بهانه تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، دانشجویان ایرانی را از کشورش اخراج می‌کند.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به گزارش شبکه بی‌بی‌سی، اداره مهاجرت نروژ به تازگی در اقدامی غیرمنتظره به بهانه تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران با ارسال نامه‌هایی به دانشجویان ایرانی از آنها می‌خواهد تا نروژ را ترک کنند.

دانشجویان دانشگاه فنی نروژ از این‌که مجوز اقامت بیش از 10 تن از دانشجویان در این کشور به دلیل تحریم‌های بین‌المللی لغو شده است در مورد سرنوشت خود ابراز نگرانی کرده‌اند.

حمیده کفاش، دانشجوی 27 ساله مقطع دکترا در رشته مهندسی مواد در دانشگاه علوم و تکنولوژی نروژ در این باره گفت: اولین باری که این موضوع را شنیدم، اصلا" نمی‌توانستم باورکنم.

وی یکی از دانشجویانی است که تاکنون نامه اخطار از اداره مهاجرت نروژ برای ترک این کشور دریافت کرده است. در این نامه‌ها آمده است که پلیس نروژ و سرویس‌های امنیتی این کشور اعلام کرده‌اند تحصیلات این دانشجویان می‌تواند به یک تکنولوژی حساس تبدیل شود که به پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران کمک می‌کند.

سرویس‌های امنیتی این کشور مدعی‌اند که این مسئله موجب نقض تحریم‌های بین‌المللی از سوی نروژ می‌شود که به دلیل برنامه هسته‌ای ایران علیه این کشور اعمال شده است.

اما حمیده کفاش می‌گوید که رشته تحصیلی‌اش هیچ ارتباطی با تکنولوژی هسته‌ای ندارد. بر اساس این گزارش در حال حاضر صدها دانشجوی ایرانی در مؤسسات و دانشگاه‌های نروژ در حال تحصیل هستند و متأسفانه جو کنونی در مورد این دانشجویان بسیار منفی است.

دانشجویان اخراج شده از وزارت علوم و تحقیقات نروژ خواسته‌اند ‌تا به این موضوع رسیدگی کند.

آمار بازدید: 283 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image