ارتباط مستقیم با 30739 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه استیضاح وزیر علوم مانع پیشرفت علمی کشور خواهد شد

استیضاح وزیر علوم مانع پیشرفت علمی کشور خواهد شد

یک فعال دانشجویی دانشگاه شریف با تاکید بر این که پیشرفت علمی در گرو این است که آرامش حقیقی جایگزین آرامش گورستانی شود، گفت: استیضاح وزیرعلوم منجر به تکرار تغییرات وسیع در سطوح تصمیم گیری دانشگاه‏‌ها می‏‌شود و این مسئله مانع پیشرفت علمی کشور خواهد شد.


سامان مهدور در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره درخواست عده‌ای از نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر علوم، افزود: این استیضاح نمی‌تواند بر مبنای شایسته‌سالاری باشد، چرا که فقط چند ماه است که آقای فرجی دانا وزارت علوم را تحویل گرفته و برای بررسی عملکرد واقعی یک وزیر در یک دستگاه عریض و طویل دولتی حداقل دو سه سال گذشت زمان نیاز است.

وی با بیان این که فرجی دانا هنوز فرصت نکرده است که تمام مسئولین مدنظر را بر اساس مشی مدیریتی خود انتخاب کند، ادامه داد: وزیرعلوم در این مدت مدام در چالش با مجلس بوده است. چطور ممکن است که درچنین شرایطی بتوان عملکرد مجموعه وزارت علوم را معیار قضاوت در مورد فرجی دانا قرار داد؟ حتی اگرچنین معیاری را هم مدنظر قرار دهیم باید بتوانیم این سئوال را بپرسیم که کدام خروجی عملکرد وزارت علوم در این چند ماه دچار تغییرات شده است؟ واقعیت این است که چنین زمانی برای بررسی خروجی عملکرد آقای فرجی دانا خیلی زود است.

این فعال دانشجویی با تاکید بر این که به نظر نمی‌‏رسد طرفداران استیضاح دغدغه خروجی عملکرد را داشته باشند، گفت: حداقل از جریان غالب گفته‌های نمایندگان مجلس اینطور بر می‏‌آید که بیشتر اعتراضات به سمت و سوی سیاسی تیم مدیریتی وزارت علوم بر می‏‌گردد، نه به نیازها و مسائل واقعی دانشجویان و اساتید.

وی در ادامه افزود: در یک نگاه می‏‌توان گفت که جهت حرکت وزارت علوم در راستای مطالبات دانشجویان است. شما می‏‌بینید که با پایان دوره هر رئیس دانشگاه و انتخاب رئیس جدید موجی از شادی در میان اساتید و دانشجویان آن دانشگاه به راه می‏‌افتد. ضمن اینکه اغلب معاونین وزیرعلوم اساتیدی هستند که در دانشگاه محل تدریس خود محبوبیت بالایی در میان دانشجویان دارند.

مهدور با اشاره به حمایت گسترده در فضای مجازی از فرجی دانا گفت: همین که در فضاهای مجازی چنین حساسیتی نسبت به مسئله استیضاح ایجاد شده است نشان از مقبولیت وزیر علوم در میان دانشگاهیان دارد. پس جهت‌گیری وزارت علوم جهت‌گیری درستی است؛ اما به نظر می‏‌رسد تحت تأثیر فشار مجلس و سایر نهادهای غیردانشگاهی سرعت حرکت مجموعه وزارت علوم در این جهت به اندازه دلخواه دانشجویان نبوده است.

وی گفت: من فکر می‌کنم اینکه در سال‌های گذشته با کمترین انتقادی، خطر محرومیت از تحصیل بر گستره عظیمی از دانشجویان سایه می‌افکند عین التهاب و اختلال در پیشرفت علمی کشور بود. حتی اگر در چنین شرایط ملتهبی پیشرفت علمی رخ دهد در بهترین حالت منجر به پرورش دانشجوی متخصص غیرمتعهد می‌شود.

این فعال دانشجویی دانشگاه شریف با بیان این که باید از مدافعان فضای بسته در دانشگاه پرسید که چه توجیهی برای افزایش خیره کننده فرار مغزها در دولت گذشته دارند؟ اظهار کرد : باید پذیرفت که دانشجوی متخصص متعهد فقط در شرایطی پرورش می‌یابد که دانشگاه فضا را برای پرورش ابعاد انسانی دانشجو نیز فراهم کند. پیشرفت علمی در شرایطی واقعی است که دانشجو هر زمان که نقصی در جامعه ببیند به صراحت اعلام نظر کند و درعین حال از ایجاد اختلال در رویه تحصیلی خود نگران نباشد.

مهدور با تاکید بر این که پیشرفت علمی در صورتی رخ می‌دهد که آرامش حقیقی جایگزین آرامش گورستانی شود، گفت: هر مانعی در برابر بهبود وضعیت گذشته سدی در برابر پیشرفت علمی کشور است و طبیعی است که تغییری چون استیضاح وزیر علوم که خود منجر به تکرار تغییرات وسیع در سطوح تصمیم گیری دانشگاه‏‌ها می‏‌شود، دقیقاً در جهت ممانعت از پیشرفت علمی کشور است.

انتهای پیام

آمار بازدید: 215 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image