ارتباط مستقیم با 30563 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور 70 پایگاه انتخاب رشته آموزش و پرورش آماده ارایه مشاوره به کنکوری‌های پایتخت

70 پایگاه انتخاب رشته آموزش و پرورش آماده ارایه مشاوره به کنکوری‌های پایتخت

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به آمادگی 70 پایگاه انتخاب رشته در مناطق 19 گانه شهر تهران برای ارائه مشاوره به دانش‌آموزان تهرانی، تاکید کرد: هیچ مرکز و موسسه‌ای به جز پایگاه‌های مجوزدار آموزش و پرورش مجاز به تاسیس پایگاه انتخاب رشته نخواهند بود.


مسعود ثقفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: همه ساله در ایام اعلام نتایج کنکور سراسری ، موسسات و مراکز غیرمجاز به صورت قارچ گونه رشد کرده و با تبلیغات غیر واقعی سعی در جذب خانواده‌ها و دانش آموزان برای انتخاب رشته کرده و مبالغ غیرمتعارف را مطالبه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه چون این افراد تخصص لازم را نداشته و اطلاعات جامعی ندارند بزرگترین آسیب را به آینده و سرنوشت دانش آموزان وارد می‌کنند که گاهی جبران ناپذیر خواهد بود کفت:‌ بنابراین اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برای کمک به دانش آموزان و والدین آنها و پیشگیری از سوء استفاده افراد و موسسات غیرمجاز اقدام به برنامه ریزی جهت تشکیل پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور نموده است.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به آمادگی 70 پایگاه انتخاب رشته در مناطق 19 گانه شهر تهران برای ارائه مشاوره به دانش‌آموزان تهرانی اظهار کرد: این پایگاه‌ها با در اختیار داشتن بیش از 150 نفر از مشاوران زبده آموزش و پرورش که آموزش‌های لازم را در این خصوص گذرانده‌اند فعالیت خود را همزمان با اعلام نتایج کنکور آغاز خواهند کرد.

به گفته ثقفی، اسامی، نشانی و شماره تماس پایگاه‌های انتخاب رشته در پایگاه اینترنتی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به نشانی www.tehranedu.ir قابل مشاهده است.

وی در ادامه به تبیین فرآیند ارائه خدمات مشاوره‌ای در این پایگاه‌ها پرداخت و گفت: در مرحله اول داوطلبین ابتدا در جلسه کوتاه مشاوره گروهی شرکت کرده و اطلاعات کلی از روند انتخاب رشته، وضعیت بازار کار، اهمیت و ضرورت انتخاب رشته صحیح بر اساس تفاوت‌های فردی و غیره دریافت می‌کنند. در مرحله دوم نیز با توجه به علاقمندی، توانایی، رتبه و تراز دانش آموزان و با استفاده از نرم افزار ویژه انتخاب رشته 200 اولویت رشته – شهر استخراج و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

ثقفی با بیان اینکه در مرحله پایانی با توجه به انتخاب رشته رایانه‌ای انجام شده،‌ وضعیت خانوادگی، شرایط اقتصادی،‌ مولفه‌های روانشناختی و غیره بررسی‌ها، راهنمایی و مشاوره‌ فردی توسط مشاور انجام می‌شود.

وی افزود: در این پایگاه‌ها هزینه 50 هزار تومانی از دانش آموزان برای انتخاب رشته اخذ می‌شود که این هزینه برای داوطلبان از خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و فرهنگیان با تخفیف ویژه 50 درصدی محاسبه می‌شود. همچنین داوطلبین تحت پوشش مراکز خیریه، کمیته امداد و بهزیستی با ارائه معرفی نامه از تخفیف ویژه بهره مند خواهند شد.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در پایان گفت: هیچ مرکز و موسسه‌ای به جز پایگاه‌های مجوز دار آموزش و پرورش مجاز به تاسیس پایگاه انتخاب رشته نخواهند بود.

آمار بازدید: 279 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image