ارتباط مستقیم با 30453 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور زمان و نحوه انتخاب کدرشته‌های آزاد و پیام‌نور

زمان و نحوه انتخاب کدرشته‌های آزاد و پیام‌نور

رئیس سازمان سنجش با اشاره به اینکه در کارنامه آزمون سراسری داوطلبان، کد پیگیری مربوط به انتخاب رشته برای دانشگاه آزاد وجود دارد، گفت: داوطلبان برای انتخاب رشته در دانشگاه آزاد می‌توانند از21 مرداد ماه از طریق سایت مرکز آزمون انتخاب رشته کنند و مهلت آنان تا اول شهریورماه ادامه دارد.


دکتر خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، همچنین در مورد انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه پیام نور در کنکورگفت: انتخاب رشته این داوطلبان هم همراه با انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری صورت می‌گیرد و از چهارشنبه 15 مرداد آغاز شده و تا چهارشنبه هفته آینده 22 مرداد ماه ادامه دارد.

خدایی با اشاره به قرار گرفتن اصلاحیه انتخاب رشته روی سایت سازمان سنجش به همه داوطلبان توصیه کرد که با توجه به اصلاحیه انتخاب رشته اقدام به انتخاب رشته کنند و افزود: اگر داوطلبی بدون توجه به اصلاحیه انتخاب رشته کرده است تا پایان مهلت انتخاب رشته می‌تواند آن را ویرایش کند.

رییس سازمان سنجش با بیان اینکه 98 درصد ظرفیت‌های دانشگاه آزاد بدون آزمون است، در مورد هزینه‌های دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: هزینه‌ها از طرف دانشگاه آزاد اعلام می‌شود.

وی در مورد پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پذیرش داوطلبان در دانشگاه آزاد اسلامی به دو شیوه پذیرش با آزمون و پذیرش بدون آزمون انجام می‌شود که بدون آزمون آن از طریق دفترچه راهنمای انتخاب رشته است.

خدایی در مورد پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی از طریق آزمون نیز توضیح داد: در کارنامه آزمون سراسری داوطلبان، کد پیگیری مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و داوطلبانی که مایل هستند می‌توانند از طریق کد پیگیری اقدام به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی کنند.

وی ادامه داد: انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته براساس انتخاب اول و علاقه اول بود. اما امسال انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی براساس سیستم کنکور سراسری است به این معنا که داوطلبان می‌توانند 150 رشته انتخاب کنند و ترتیب انتخاب در قبولی تاثیری ندارد.

خدایی در خاتمه تاکید کرد: داوطلبان به امید تمدید مهلت، انتخاب رشته را به روزهای آخر موکول نکند.

آمار بازدید: 565 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
مطورچی يکشنبه ۱۹ امرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۸

میخواستم بدونم میشه هم واسه دانشگاه ازادهم پردیس خودگردان باهم دریک سال انتخاب رشته کرد