ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دانشگاه تهران از کمبود منابع مالی رنج می‌برد/ مقاوم‌سازی کوی در دستورکار دانشگاه

دانشگاه تهران از کمبود منابع مالی رنج می‌برد/ مقاوم‌سازی کوی در دستورکار دانشگاه

سرپرست دانشگاه تهران در اولین نشست خبری خود با بیان اینکه نگاه دانشگاهیان به امور رسانه و خبرنگاری یک نگاه ویژه است، گفت: زیرا خبرنگاران نقش تعیین‌کننده‌ای در شکل‌گیری افکار عمومی دارند و به بهبود توسعه فرهنگ عمومی کمک می‌کنند.


به گزارش خبرنگار "دانشگاهی" خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمود نیلی‌احمدآبادی افزود: بحث صداقت و شفافیت از ملزومات رسانه و خبرنگاری است و این موضوعی است که دانشگاه‌ها هم به آن توجه دارند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه تهران وظیفه خود می‌داند که با رسانه‌ها ارتباط مستمر داشته باشد اظهار کرد: زیرا این امر به ارتباط تنگاتنگ با جامعه کمک می‌کند و بازخوردی که از این ارتباط به دست می‌آید می‌تواند ماموریت‌های دانشگاه تهران را ارتقا بخشد. دانشگاه تهران از ارتباط منطقی و سازمان‌یافته‌تر با رسانه‌ها استقبال می‌کند.

سرپرست دانشگاه تهران در ادامه به هشتادمین سال تاسیس دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: جشن هشتادمین سال تاسیس دانشگاه تهران مروری بر آموزش عالی ایران با ساختار نوین است. تاریخ دانشگاه تهران بخش بزرگی از تاریخچه آموزش عالی در ساختار نوین است. به همین دلیل مرور تاریخچه آن، مرور آموزش عالی ایران است.

نیلی افزود: تقدیر از عملکرد فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران در 80 سال اخیر یکی از برنامه‌های هشتادمین سال تاسیس دانشگاه تهران است که این عملکرد ضمن تقدیر از پژوهشگران، چراغ راه دانشگاه است.

وی با بیان اینکه در همه حوزه‌های تهران تحول ایجاد شده است، اظهار کرد: تحول در دانشگاه هم به وجود آمده است. اکنون با نسل دانشگاهی کارآفرین و خلاق مواجه هستیم. دانشگاه‌ها باید نقش فعال‌تری در حوزه توسعه و پیشرفت خود داشته باشند. دانشگاه تهران وظیفه خود می‌داند که با توجه به تحولات جهانی و نیازهای جدیدی که در کشور ایجاد شده است، این نقش خود را پررنگ‌تر ایفا کند.

سرپرست دانشگاه تهران با اشاره به توان وزارت علوم دولت و مجلس در حل مشکلات کشور، گفت: سالگرد تاسیس دانشگاه تهران می‌تواند این فرصت را فراهم کند تا در دهه‌های آینده شاهد تحولات چشمگیرتری از سوی دانشگاه باشیم. تغییرات در دانشگاه تهران مترادف با تحول در کل آموزش عالی کشور است.

نیلی در ادامه در مورد نحوه انتخابش به عنوان سرپرست دانشگاه تهران گفت: دانشگاه حوزه تفکر، خلق دانش و تولید علم است و همه این امور با مشارکت کل دانشگاهیان امکانپذیر است. البته حوزه‌های دیگری هم مانند وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی حضور دارند. انتخابی شدن مدیریت دانشگاه تهران به اداره بهتر دانشگاه کمک می‌کند زیرا فردی که با نظرخواهی منصوب می‌شود می‌تواند نظر دانشگاهیان را نمایندگی کند و برنامه‌ها در چارچوب قانون با در نظر گرفتن ایده‌های همه اجرا می‌شود. البته برخی از روسای دانشگاه‌ها که با نظرخواهی انتخاب نشده‌اند که مقبولیت نسبی داشته‌اند.

سرپرست دانشگاه تهران افزود: تعداد شورای انتخابی که برای انتخاب سرپرست دانشگاه تهران تشکیل شد، 51 نفر بود که برای ارتقای دانشگاه تهران نه تنها از این 51 نفر بلکه از همه متفکران کشور بهره خواهیم برد.

وی با اشاره به اینکه تاریخ طولانی دانشگاه به معنای انباشته شدن تجربه‌ها است، بیان کرد: دانشگاه همواره باید در حال تحول باشد، زیرا جامعه در حال تحول است. مهمترین نکته کیفیت و تبیین کیفیت است. منظور از کیفیت تأمین نظر ذینفعان که جامعه و دولت هستند، است و برای تحقق آن نیازمند نگاه یکپارچه و هماهنگ در آموزش، پژوهش و نظام مالی هستیم.

سرپرست دانشگاه تهران به توسعه فعالیت‌های بین‌المللی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: توسعه فعالیت‌های بین‌المللی از دیگر برنامه‌های دانشگاه تهران است. تبادل اساتید، دانشجویان، افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان خارجی، ایجاد رشته‌ها و تحقیقات مشترک با مراکز بین‌المللی از برنامه‌های دانشگاه برای توسعه فعالیت‌های بین‌المللی است.

نیلی با بیان اینکه دانشگاه تهران از کمبود منابع مالی رنج می‌برد، اظهار کرد: همین امر امکان تحول را با مشکل مواجه کرده است. اگر دولت و مجلس معتقدند دانشگاه تهران نماد آموزش عالی است، باید آن را تقویت کنند. البته 20 تا 25 درصد منابع مالی از سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری دانشگاه تهران تأمین می‌شود.

وی تأمین منابع مالی از فعالیت‌های پژوهشی را جزء دستور کار دانشگاه دانست و توضیح داد: دانشگاه تهران در این زمینه پیش‌رو است و پژوهش‌های کاربردی مشترکی با وزارتخانه‌های مختلف داشته است. البته این امر با حد مطلوب فاصله زیادی دارد.

سرپرست دانشگاه تهران در ادامه در مورد طرح توسعه دانشگاه تهران گفت: این طرح متوقف نشده اما با توجه به کمبود منابع مالی تملک اراضی با کندی صورت گرفته است. برای تسریع این امر، مکاتباتی با ریاست جمهور، وزارت‌های ذی‌ربط و شهرداری انجام شده است و تاکنون هیچ بخشی از اراضی به هیچ واحد دیگری واگذار نشده است.

نیلی با تاکید بر اینکه دانشگاه آیینه جامعه است، اظهار کرد: نشاطی که با تغییر در جامعه ایجاد شد، در دانشگاه هم دیده می‌شود. جلب مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های دانشگاه، انجمن‌های علمی و شورای صنفی در چارچوب ضبواط دانشگاه مورد تایید است و دانشجویان می‌توانند در همه حوزه‌ها فعالیت‌ کرده و به پیشرفت کشور کمک کنند. همین امر باعث نشاط و ایجاد امید در دانشجویان می‌شود.

وی در مورد اساتید بازنشسته این دانشگاه توضیح داد: بازگشت اساتید بازنشسته نیازمند اجازه دولت است.

سرپرست دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه پردیس‌های بین‌المللی می‌توانند یک فرصت برای دانشگاه باشند، گفت: مهم این است که چگونه از این فرصت استفاده کنیم. سیاست پردیس‌های بین‌المللی این نیست که فقط دانشجوی خارجی جذب کند. در حال حاضر هیاتی از اساتید این موضوع را بررسی می‌کنند تا راهکاری را برای رفع مشکلات مالی دانشگاه ارائه کنند.

نیلی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران در پیدا کردن شغل مناسب موفق‌ترند گفت: آمار دقیقی از جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران در بازار کار در دست نیست، اما فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در پیدا کردن شغل مناسب از دیگران موفق‌ترند.

وی در پایان در مورد بازسازی ساختمان‌های کوی دانشگاه تهران توضیح داد: بخشی از ساختمان‌های کوی نوسازی شده‌اند و مقاوم‌سازی ساختمان‌های دیگر در دستور کار است. مکاتباتی با معاونت راهبردی انجام شده و از آنها برای بازسازی ساختمان‌ها درخواست کمک شده است.

آمار بازدید: 166 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image