ارتباط مستقیم با 30671 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار تلاش عربستان برای تربیت معلمان زبده

تلاش عربستان برای تربیت معلمان زبده

کارشناسان و اعضای شورای کمیته آموزش عربستان 80 میلیارد ریال سعودی را به رشد کیفی آموزش در این کشور اختصاص داده‌اند.


به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بخشی از این حمایت‌های مالی برای آموزش و تربیت معلمان زبده و توانا و نیز تبدیل مدارس معمولی به مدارس هوشمند در آینده نزدیک در نظر گرفته شده است. بر اساس اظهارات یکی از اعضای این شورا، بخشی از این بودجه نیز برای افزایش ظرفیت‌های آموزشی و حمایت‌های مالی از معلمان در روستاها اختصاص داده شده است.

همچنین این شورا جذاب‌تر کردن فضاهای آموزشی را پیشنهاد می‌دهد که هم برای معلمان و هم برای دانش‌آموزان نتایج مثبتی دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اینترنتی «زاویه»، یکی از اعضای این کمیته آموزشی معتقد است که برای توسعه آموزشی، عربستان نیازمند اختصاص بورس تحصیلی به معلمان و توانمند کردن آنها است. همچنین برگزاری کارگروه‌های داخلی نیز می‌تواند مهارت‌های آنها را افزایش دهد.

این کارشناسان می‌گویند: ما نیازمند تنوع آموزشی هستیم تا بدین منظور تجهیزات مدرسه را به روز کنیم و این بروزرسانی حتی می‌تواند شامل میزها، خدمات ارتباطی جدید، آزمایشگاه‌ها و اینترنت شود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند این بودجه‌ مالی 80 میلیارد ریالی در واقع برای توسعه آموزش در مدارس و سیستم‌های آموزشی به کار گرفته می‌شود و دلیل اصلی اختصاص این بودجه، خروجی غیراستاندارد سیستم آموزشی تاکنون و نیاز به تقویت زیربناهای لازم برای دانش اقتصادی در آینده است.

کارشناسان تاکید دارند که در این پروژه سه حوزه باید توسعه پیدا کنند که عبارتند از فضای آموزشی مدارس که از آن جمله ساختمان‌ها و مراکز تخصصی هستند، دوره‌های تحصیلی که نیازمند استانداردهای علمی بیشتری هستند و بالاخره پیشرفت‌ مهارت‌های آموزگاران چرا که در صورت عدم رقابت میان معلمان، خروجی‌های آموزشی کیفیت پایینی خواهد داشت.

این کارشناسان می‌گویند: در واقع آموزش و پرورش در همه جای دنیا موضوع مهمی است و با توجه به اینکه سطح آموزش‌های خصوصی از آموزش‌های عمومی پیشی گرفته لذا اختصاص بودجه‌ هنگفت برای توسعه آموزش امری ضروری خواهد بود.

آمار بازدید: 192 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image