ارتباط مستقیم با 30675 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی هدايت تحصيلي دانش آموزان به رشته‌هاي فني حرفه‌اي و توسعه رشته‌هاي هنرستاني دخترانه (9 مهر 91)

هدايت تحصيلي دانش آموزان به رشته‌هاي فني حرفه‌اي و توسعه رشته‌هاي هنرستاني دخترانه (9 مهر 91)

مديركل دفتر فني حرفه‌اي و كار و دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: در بودجه امسال دولت 31 ميليارد تومان اعتبار جداگانه براي تجهيز هنرستان‌ها در نظر گرفته شده كه در صورت تخصيص آن، رشته‌هاي "صنعت" و "كشاورزي" در اولويت برنامه‌هاي تجهيزاتي هنرستان‌ها قرار مي‌‌گيرد.



محمد شريف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» ايسنا، افزود: شوراي عالي آموزش و پرورش در حال بررسي 19 رشته جديد براي هنرستان‌ها است و چنانچه اين رشته‌ها مصوب شود از سال تحصيلي جديد قابل اجرا خواهد بود.


وي با بيان اينكه امسال 31 ميليارد تومان اعتبار جداگانه براي تجهيز هنرستان‌ها مصوب شده عنوان كرد: در صورتي كه اين اعتبار تخصيص يابد، زيرساخت‌هاي رشته‌هاي صنعت و كشاورزي در اولويت قرار خواهد گرفت.


مديركل دفتر فني حرفه‌اي و كار و دانش وزارت آموزش و پرورش تاكيد كرد: در هدايت تحصيلي دانش آموزاني كه وارد ششم ابتدايي شده‌اند و نظام آموزشي جديد را آغاز كرده‌اند نيز رويكرد آموزش و پرورش سوق دادن آنها به سمت رشته‌هاي فني و هنرستاني است و با توجه به اينكه براي رشد اقتصادي نيازمند رشته‌هاي صنعت و كشاورزي هستيم، اولويت را براي رشته‌هاي متالورژي، ماشين ابزار، ساخت و توليد صنايع چوب و صنعت كشاورزي معطوف خواهيم كرد.


شريف‌زاده همچنين تاكيد كرد: در هدايت تحصيلي دانش آموزان به سمت هنرستان‌ها نيز رشته‌هاي تحصيلي مربوط به دختران در دستور كار قرار دارد و در استان‌هايي كه رشته‌هاي جديد را وارد نظام آموزشي نكرده‌اند، مقرر شده اقدامات جدي براي تعريف اين رشته‌ها صورت بگيرد.


وي تاكيد كرد: با توجه به اينكه سند تحول بنيادين نيز تنوع رشته‌ها و به روز بودن آن را مدنظر قرار داده است، در تلاش هستيم تا دانش آموزان را از حالت تئوري و نظري به سمت مهارت‌ها و رشته‌هاي عملي سوق دهيم كه شروع اين اقدام در پايه ششم ابتدايي با ورود كتاب "كار و فناروي" بنيان گذاري شده است.


مديركل دفتر فني حرفه‌اي و كار و دانش آموزش و پرورش تصريح كرد: با توجه به اينكه دانش آموزان ششم ابتدايي امسال نخستين فارغ‌التحصيلان ديپلم‌هاي نظري و هنرستان‌ها خواهند بود، برنامه‌هايي براي دانش آموزان در نظر گرفته شده تا قبل از ورود به دانشگاه بتوانند در يك رشته مهارت‌هاي لازم را كسب كنند.


شر يف‌زاده هدف اصلي از تعريف رشته‌هاي فني حرفه‌اي و كار و دانش و همچنين حرفه آموزي به دانش آموزان را تربيت نيروهاي كارآمد بر اساس نياز بازار كار عنوان كرد و گفت: سال آينده كه اولين ورودي‌هاي سه ساله اول متوسطه آموزش خود را آغاز خواهند كرد تلاش شده تا كتاب‌هاي سال اول مكمل كتاب كار و فناوري پايه ششم باشد و در راستاي آشنايي بيشتر دانش آموزان با حرف و شغل‌هاي جديد مطالب مناسبي تدوين شود.


شريف زاده همچنين گفت: با توجه به اينكه آينده كشور نيازمند توجه ويژه به رشته‌هاي مهارتي است، توجه به هنرستان‌ها يكي از اولويت‌هاي ويژه آموزش و پرورش در سال جاري و سال‌هاي آتي است و در سند تحول بنيادين نيز هنرستان‌ها از جايگاه خوبي برخوردار شده‌اند.

کلمات کلیدی: هدايت تحصيلي دانش آموزان، رشته‌هاي فني حرفه‌اي، توسعه رشته‌هاي هنرستاني، رشته‌هاي هنرستاني، رشته‌هاي هنرستاني دخترانه

آمار بازدید: 480 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image