ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار سایر اخبار آموزش و پرورش بدنبال روشهای نوین تامین منابع مالی

آموزش و پرورش بدنبال روشهای نوین تامین منابع مالی

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که در 35 سال گذشته فکر جدید و خلاق در توسعه منابع مالی درآموزش و پرورش نداشته‌ایم، گفت: مقدمه هر نوآوری شک کردن به وضع موجود و آموزش و پرورش بیش از هر چیز به دنبال روش‌های جدید تامین منابع مالی می‌باشد.


به گزاش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، علی اصغر فانی در سومین جلسه هم‌اندیشی معاونان توسعه مدیریت و پشتیبانی ادارات کل استان‌ها اظهار کرد: بیش از 98 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف هزینه های جاری می‌شود از این رو ساماندهی نیروی انسانی در استان‌ها الویت جدی ماست.

وی با اشاره به این‌که در سال تحصیلی جاری 24 هزار معلم بازنشسته و 15 هزار دانش آموز به مقطع ابتدایی اضافه می‌شود، خاطرنشان کرد: کمبود نیروی انسانی و کاهش 10 درصدی میزان حق‌التدریس آموزش و پرورش را در شرایط خاصی قرار می‌دهد که تدبیر و مدیریت می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات را حل کند.

فانی اولویت بندی در مسائل و چالش‌ها را از شاخصه‌های یک مدیر خوب ارزیابی کرد و افزود: خدمت در آموزش و پرورش بزرگترین فرصتی است که می‌توانیم در آن با شناسایی، احصا و اولویت‌بندی مشکلات این شرایط خاص را مدیریت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش نسبت تعداد دانش‌آموزان شاغل در مدارس دولتی به پرسنل آموزش و پرورش را 5.11 عنوان و تصریح کرد: این نسبت در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته بسیار پایین است و نشان از بهره‌وری پایین نظام تعلیم و تربیت می‌باشد.

وی توزیع نامناسب نیروی انسانی را از نتایج آموزش و پرورش دولتی خواند و تاکید کرد: در بعضی از مناطق و استان‌ها بسته به جنسیت و رشته تحصیلی کمبود یا تورم نیرو داریم که این سبب می‌گردد بخشی از هزینه‌های آموزش و پرورش بدون هیچ عایدی هرز رود.

فانی «سکانداری و نظارت» را از وظایف ذاتی دولت‌های توسعه‌یافته دانست و گفت: دولت‌ها به جای «تصدی‌گری در امور آموزش» تامین خدمات آموزشی را برعهده داشته باشند که آموزش و پرورش در این دولت‌ «توسعه مشارکت‌ها» را به عنوان یک راهبرد اساسی اتخاذ کرده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: استفاده از «ظرفیت خالی مدارس غیردولتی»، «خرید خدمات آموزشی» و «تسهیل در صدور مجوز تاسیس مدارس غیردولتی» به عنوان روش‌های تحقق «توسعه مشارکت» در آموزش و پرورش به کارگرفته شده که نوعی صرفه‌جویی در منابع مالی است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش با کمک هزینه‌های دولتی می‌تواند به اهداف کلان دست یابد و از این رو هیچ چاره‌ای غیر از تقویت بخش غیردولتی ندارد.

آمار بازدید: 342 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image