ارتباط مستقیم با 30737 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه انتقاد روزنامه‌نگار ترکیه‌ای از ترویج فرهنگ بیگانه در دانشگاه‌های این کشور

انتقاد روزنامه‌نگار ترکیه‌ای از ترویج فرهنگ بیگانه در دانشگاه‌های این کشور

یک روزنامه نگار مطرح و طرفدار دولت ترکیه دانشگاه‌های معروف این کشور را آماج انتقادات خود قرار داد.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ «یوسف کاپالان»، روزنامه‌نگار و مقاله‌نویس شناخته شده و طرفدار دولت ترکیه با انتقاد از دانشگاه‌های مطرح این کشور از دولت خواست به جای این دانشگاه‌ها، دانشکده‌هایی را جایگزین کند تا به دانشجویان فرهنگ ترکیه را بیاموزند. وی مدعی شد دانشجویان ترکیه عامل ترویج فرهنگ بیگانه شده‌اند.

کاپالان گفت: دانشگاه «بغازیچی» استانبول، دانشگاه صنعتی خاورمیانه‌ای آنکارا و دانشگاه «بیلکنت» باید خراب شوند و در عوض دانشگاه‌هایی جای آنها را بگیرند که فرهنگ ملی ترکیه را بین دانشجویان این کشور ترویج کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه تودی زمان ترکیه،‌ این خواسته کاپالان یکی از 20 پیشنهاد وی به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور است.

وی همچنین پیشنهاد کرد که دانشگاه‌های قرآنی که مطالعات پیشگامانه‌ای را انجام می‌دهند در کنار موسسات تدریس سایر ادیان در این کشور تاسیس شوند. از پیشنهادهای دیگر کاپالان می‌توان به اصلاحات جدی در «آموزش، فرهنگ و رسانه» این کشور برای پاسداری از جوانان این کشور در افتادن به دام بردگان فرهنگ غرب و بیگانه اشاره کرد. وی تصریح کرد که اگر این اصلاحات انجام نشود، فرهنگ ترکیه طی 20 سال آینده منقرض خواهد شد.

بنابر اطلاعات منتشر شده از سوی هیئت آموزش عالی ترکیه (YOK) در سال 2013 میلادی در حال حاضر 170 دانشگاه در ترکیه فعال هستند و سه دانشگاهی که «کاپالان» پیشنهاد تعطیلی آنها را داده جزو سه دانشگاه مطرح این کشور محسوب می‌شوند.

آمار بازدید: 147 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image