ارتباط مستقیم با 30721 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار سایر اخبار فعالیتهای پرورشی و فرهنگی قابل اجرا در مدارس ایرانی خارج از کشور

فعالیتهای پرورشی و فرهنگی قابل اجرا در مدارس ایرانی خارج از کشور

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش طبق راهکارهایی که در سند تحول بنیادین است، اهم فعالیتهای پرورشی و فرهنگی قابل اجرا در مدارس ایرانی خارج از کشور را بیان کرد.


به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، حمیدرضا کفاش در جمع فرهنگیان اعزامی به مدارس خارج از کشور که در پردیس نسیبه فرهنگیان تهران برگزار شد، اهم فعالیتهای پرورشی و فرهنگی قابل اجرا در مدارس ایرانی خارج از کشور را مطرح کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: یکی از راهکارها ایجاد ساز و کار برای تقویت انسجام اجتماعی و وحدت ملی و احیای هویت افتخار آمیز اسلامی ایرانی در دانش آموزان و معلمان، تاکید بر آموزش، اجرای سرود ملی و به اهتزاز در آوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران در تمام مدارس، است.

وی دو برنامه برگرفته از این راهکار را انس با اهل بیت (ع) با تاکید بر شناخت و زیارت حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، پرداخت ویژه و مستمر به سرود جمهوری اسلامی ایران و اهتزاز پرچم بیان کرد.

کفاش ادامه داد: راهکار 1-3 در سند تحول بنیادین توسعه فرهنگ اقامه نماز، اهتمام به برپایی نماز جماعت در مدرسه، تقویت انس با قرآن در دانش آموزان و توسعه فرهنگ و سواد قرآنی با اصلاح برنامه‌ها، توانمندسازی معلمان در راستای تقویت مهارت روخوانی در دوره ابتدایی، آشنایی با مفاهیم کلیدی قرآن در دوره متوسطه اول و آموزش معارف قرآنی در متوسطه دوم بر اساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی است.

وی اظهار کرد: راهکار چهارم سند تحول بنیادین افزایش میزان مشارکت خانواده‌ها در فعالیتهای آموزشی و تربیتی مدرسه، برگزاری دوره‌های آموزشی اثربخش، ارائه خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌های آسیب پذیر و آسیب زا برای همسوسازی اهداف و روش‌های تربیتی خانواده و مدرسه است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: سه برنامه برگرفته از راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش خانواده، خدمات مشاوره‌ای مستمر و برگزاری جلسات گروهی در منازل است.

وی به راهکار 6-1 سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: ایجاد توسعه و غنی سازی واحد اطلاعات و منابع آموزش و پرورش در سطح مدرسه (از قبیل کتابخانه، آزمایشگاه و کارگاه، شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات) از راهکارهای دیگر سند تحول بنیادین است.

کفاش 2 برنامه برگرفته از این راهکار را توسعه کتاب و کتابخوانی، بالابردن سطح سواد رسانه‌ای، استفاده بهینه از فضای مجازی و توسعه وبلاگ نویسی بیان کرد.

وی راهکار8-8 سند تحول بنیادین را بیان کرد و افزود: مشارکت فعال آموزش و پرورش در مواجه با نیازهای فوری و عمومی جامعه از قبیل شیوع بیماریهای فراگیر، زلزله، رفع بی سوادی، حاکمیت قوانین و مقررات، حفظ و پاکیزگی محیط زیست، خدمت محرومین، حرکتهای خیرخواهانه مردمی و انقلابی از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی برای آماده سازی مربیان و دانش آموزان از راهکارهای 8-8 سند تحول است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش 2برنامه برگرفته از این راهکار را نیز طراحی آموزشهای کاربردی برای تقویت جامعه دانش آموزان و فعالیتهای فرهنگی و هنری با تاکید بر فعالیتهای گروهی بیان کرد.

وی به راهکار 13-2 سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: افزایش کارآمدی شوراهای درون مدرسه مانند شورای معلمان و شورای دانش آموزان با تفویض برخی اختیارات اداره و مدرسه به آنان و فراهم آوردن زمینه مشارکت بیشتر از فرایند تعلیم و تربیت مدرسه است که 2 برنامه برگرفته از این راهکار نیز فعال سازی شورای دانش آموزی و استفاده از ظرفیت تمامی همکاران در فعالیتهای پرورشی مطرح است.

آمار بازدید: 452 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image