ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی نظر وزیر بهداشت درباره دانشگاه‌های پولی

نظر وزیر بهداشت درباره دانشگاه‌های پولی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پذیرش و تحصیل سالانه 20 درصد دانشجویان با پرداخت شهریه در دانشگاه‌ها بر اساس مصوبه مجلس خبر داد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، دکتر سید حسن هاشمی در جمع تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی مصوب کرده است هرساله 20 درصد دانشجویان با پرداخت هزینه وارد دانشگاه شوند و هرساله نیز این ظرفیت را 20 درصد افزایش دهیم.

وی افزود: بنابراین این به معنای آن است که ظرف پنج سال آینده تمام دانشجویان با این شیوه در دانشگاه‌ها پذیرش شوند.

وزیر بهداشت همچنین گفت: البته بنده معتقدم باید دانشگاه خالص خصوصی داشته باشیم و برای دریافت شهریه می‌توان دانشگاهی در بخش خصوصی راه‌اندازی کرد.

وی در بخش دیگر سخنانش با تاکید بر لزوم وحدت و یکپارچگی در کشور، گفت: در حال حاضر کشور در نقطه حساسی قرار دارد و با مشکلات و دشمنان قسم‌خورده زیادی روبروست .

وزیر بهداشت با بیان اینکه « عدم یکپارچگی و با هم نبودن دستگاههای دانشجویی چیزیست که من در این یک سال بیان نکرده بودم ولی همواره منتقد آن هستم» گفت: جریان‌های زیاد و گروههای مختلفی در حال فعالیت هستند ولی بنده معتقدم مرزی میان آنها نیست؛ چرا که همه دوستدار ایران هستند و سرانجام امور آن چیزی می‌شود که آرمان امام خمینی بوده است.

هاشمی که به گفته خود هیچ‌گونه فعالیتی در جریان‌ها، احزاب، و گروه‌ها و ستادها نداشته است، تصریح کرد: البته این به معنای بی‌تفاوتی نیست؛ چرا که افراد می‌توانند حضور قلبی و فکری خود را در این جریان‌ها نمایان سازند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی نیز به مرزبندی قائل نیستم افزود: در صحنه‌های مختلف در پایان یک حرف گفته می‌شود و آن هم فرمایش رهبری است. ما باید در همه عرصه‌ها قدرت جذب را افزایش دهیم تا از این طریق همه افراد با طرز فکر‌های متفاوت از کاروان دولت بهره‌مند شوند.

وی در ادامه در واکنش به اعتراض گروهی از دانشجویان به یک کلیپ دانشجویی نیز اظهار کرد: کلیپی هم برای من ساخته بودند، نمی‌دانم دیدید یا نه؟ در مجلس یک آقایی جزو مخالفین ما بود که بعد از جلسه یک عکسی از من با وی گرفته بودند، که از آن عکس هم کلیپی ساختگی ساختند.

وزیر بهداشت در پایان نیز گفت: ولی خوشبختانه فشاری بر وزارت بهداشت در طول این یک سال نبوده است و فشارپذیر هم نخواهیم بود.

به گزارش ایسنا در این مراسم پنج نماینده از تشکل‌های سازمان دانشجویان، بسیج، انجمن اسلامی، کانون‌های فرهنگی و هنری و جامعه اسلامی خواستار توجه بیشتر به مسائل فرهنگی و ایجاد معاونت فرهنگی در بیمارستان‌ها، جلوگیری از فعالیت نیروهای بدون آموزش در عطاری‌ها و تحت عنوان طب سنتی، توجه بیشتر به تشکل‌های دانشجویی، افزایش حقوق دانشجویان کارورز و افزایش خدمات خوابگاه‌های دانشجویی و ...شدند.

انتهای پیام

آمار بازدید: 241 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image