ارتباط مستقیم با 30594 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار بورسیه سرپرستان دانشگاه به شورای انقلاب فرهنگی معرفی شدند/ آخرین وضعیت کمیته بورسیه ها

سرپرستان دانشگاه به شورای انقلاب فرهنگی معرفی شدند/ آخرین وضعیت کمیته بورسیه ها

مدیر کل دفتر وزارتی وزارت علوم گفت: سرپرستان دانشگاه‌ها به شورا عمدتا معرفی شدند و به مرور در جلسات شورا انتخاب آنها بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالحسین فریدون در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه صنعتی شریف که بعد از ظهر امروز برگزار شد، گفت: برای من افتخار بزرگی است که بعنوان نماینده وزیر علوم در دانشگاه صنعتی شریف یکی از دانشگاه های بزرگ کشور حضور یابم و از عزیزی که سال ها در این دانشگاه مسئولیت ریاست دانشگاه را داشت تشکر کنم و از طرف دیگر از فرهیخته دیگر دکتر فتوحی که این سمت را قبول کردند تشکر کنم.

وی ادامه داد: مدیریت دانشگاه یک مدیریت فردی نیست بلکه باید به صورت جمعی اداره شود. دانشگاه صنعتی شریف که از دانشگاه های پر افتخار ما است این جایگاه را مدیون اساتید این مجموعه است نکته ای که در این دانشگاه باید بیشتر توجه شود این است که مدیریت یک سازمان نقش بسیار اساسی را بازی می کند و اگر مدیر خوب فعالیت کند می تواند از ورود افراد به حاشیه جلوگیری کرده بلکه افرادی که در حاشیه هستند را نیز به درون فعالیت ها راهنمایی کند.

مشاور وزیر افزود: دانشگاه شریف با توجه به جایگاهی که دارد می تواند الگویی برای اجرای سیاست های وزارت علوم باشد از افراد مختلف با سلایق مختلف در امور دانشگاه استفاده کند و در انتخاب روسای دانشکده ها و هیات ممیزه از مشارکت اعضای هیات علمی استفاده کند.

وی افزود: سال های گذشته آموزش عالی توسعه بی رویه داشته و کیفیت کاهش یافته است که این دانشگاه می تواند با توجه به جایگاهی که دارد وزارت علوم را در ارتقای کیفیت دانشگاه ها یاری کند. همچنین در بحث فرهنگی نیز دانشگاه ها مانند بحث علمی باید پیشتاز باشند و دانشجوی ما باید در دو حوزه فعال باشد .

فریدون افزود: روشی که به واسطه آن دکتر فتوحی در دانشگاه شریف انتخاب شد نشان از صحت و دستی این روش دارد و دکتر فتوحی علاوه بر اینکه شخصیت علمی هستند از پشتوانه علمی نیز برخوردار هستند.

عبدالحسین فریدون در حاشیه معرفی رئیس جدید دانشگاه صنعتی شریف در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که معرفی سرپرستان دانشگاه‌ها به شورای عالی انقلاب فرهنگی چه زمانی است، گفت: سرپرستان دانشگاه‌ها به شورا عمدتا معرفی شدند و به مرور در جلسات شورا انتخاب آنها بررسی می‌شود.

وی در خصوص معرفی نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران به شورا نیز افزود: فکر می‌کنم وی هنوز به شورا معرفی نشده‌ است.

مشاور وزیرعلوم در پاسخ به تشکیل کمیته بررسی دانشجویان بورسیه نیز گفت: فکر می کنم امروز اولین جلسه این کمیته برگزار می‌شود.

وی درباره اعضای این کمیته نیز افزود: نمایندگان مجلس، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و نماینده وزارت علوم هستند.

فریدون درباره نماینده وزیر علوم خاطرنشان کرد : فکر می‌کنم مدیرکل بورس دانشجویان نماینده وزارت علوم باشد.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم در پاسخ به سوال مهر درخصوص گزینه های وزارت علوم نیز گفت: این سوال را باید از رئیس جمهور بپرسید.

آمار بازدید: 747 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image