ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور اخبار جدید نتایج کنکور 93 و رسیدگی به اعتراضات

اخبار جدید نتایج کنکور 93 و رسیدگی به اعتراضات

اعتراض برخی داوطلبان کنکور به نتایج آزمون/ رئیس سازمان سنجش: رسیدگی می کنیم

گروهی از داوطلبان کنکور با حضور در محل سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به نتایج کنکور سراسری 93 اعتراض کردند. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به اعتراضات یادآور شد که سازمان به این اعتراض رسیدگی می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حدد 300 تا 400 نفر از داوطلبان کنکور سراسری به همراه خانواده های خود امروز بعد از اعلام نتایج آزمون سال 93 نسبت به این نتایج اعتراض کردند.

این گروه با حضور در محل سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به پذیرفته نشدن در کد رشته های مورد علاقه خود اعتراض کردند.

دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اعتراضات این داوطلبان گفت: ما به اعتراض این گروه از داوطلبان رسیدگی می کنیم اما توصیه اول ما این است که اجازه بدهند کارنامه کنکور داوطلبان بر روی سیستم قرار گیرد تا مشخص شود که نمره داوطلبان، رتبه آنها، آخرین رتبه قبولی چگونه بوده است.

وی افزود: این اعتراضات تنوع گسترده ای دارد. برخی در گروه علوم تجربی به قبول نشدن در پردیس های خودگردان معترض هستند و برخی ممکن است به دلیل عدم ثبت صحیح فرآیند انتخاب رشته پذیرفته نشده باشند. از این رو ما از معترضین خواسته ایم که تا زمان انتشار کارنامه صبر کنند و در صورت اعتراض پس از آن به صورت اینترنتی اعتراض خود را اعلام کنند که حتما مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

خدایی یادآور شد: مواردی بوده است که داوطلب پس از اتمام انتخاب رشته نسبت به ثبت آن اقدام نکرده است. ضمن اینکه در گروه علوم تجربی امسال پذیرش در پردیس های خودگردان و شعب بین الملل به صورت متمرکز صورت گرفته است و برخلاف سال گذشته که 5 برابر ظرفیت به صورت پذیرش نیمه متمرکز پذیرفته می شدند. این امر باعث شده است که نمره های بالاتری در این دوره پذیرفته شوند.

رئیس سازمان سنجش تاکید کرد: نحوه انتخاب رشته، سهمیه داوطلب در منطقه و رتبه و نمره داوطلب همگی در قبولی موثر بوده است و ما نیز به عنوان سازمان سنجش به این اعتراضات رسیدگی می کنیم. کارنامه داوطلبان آزمون سراسری سال 93 روز 26 شهریورماه منتشر خواهد شد.

به گزارش مهر، نتایج نهایی رشته‌هاي مختلف تحصيلي متمركز در آزمون سراسري سال 1393 شب گذشته 17 شهریورماه اعلام شد. امسال اسامی 466 هزار و 888 نفر از داوطلبان کنکور سال 93 به عنوان قبولی نهایی در این دوره از آزمون سراسری اعلام شده است.

آزمون سراسری سال 93 در روزهای پنجشنبه 5، جمعه 6 و شنبه 7 تیرماه در 364 شهرستان و 15 کشور خارجی با رقابت یک میلیون و 31 هزار و 322 نفر برگزار شد.







کارنامه آزمون برای شفاف شدن ذهن داوطلبان منتشر می‌شود/ رسیدگی به اعتراضات در سریع‌ترین زمان

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه هر ساله عده‌ای از داوطلبان آزمون سراسری به نتیجه خود اعتراض دارند، گفت: سازمان سنجش سعی می‌کند در سریع‌ترین زمان کارنامه را منتشر کند تا ذهن داوطلبان روشن شود.
خبرگزاری فارس: کارنامه آزمون برای شفاف شدن ذهن داوطلبان منتشر می‌شود/ رسیدگی به اعتراضات در سریع‌ترین زمان

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نتیجه نهایی آزمون سراسری سال 93 شب گذشته از طریق سایت سازمان سنجش منتشر شد و عده‌ای از داوطلبان که در این آزمون قبول نشده‌اند صبح امروز به سازمان سنجش رفته و اعتراضات خود را مطرح کردند.

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در رابطه با چگونگی رسیدگی سازمان سنجش به اعتراضات، گفت: هر ساله تعدادی از داوطلبان که در آزمون نتیجه دلخواه را به دست نمی‌آورند به سازمان سنجش آمده و اعتراض خود را مطرح می‌کنند که امروز نیز فرمی را در اختیار آن‌ها قرار دادیم تا اعتراض خود را بیان کنند و ما نیز در سریع‌ترین زمان ممکن به اعتراضات رسیدگی می‌کنیم.

وی افزود: در اطلاعیه منتشر شده سازمان سنجش اعلام کردیم که کارنامه آزمون سراسری روز 26 شهریورماه منتشر می‌شود و داوطلبان می‌توانند در کارنامه خود چگونگی اعلام نتیجه را با توجه به گروه آزمایشی، سهمیه و جنس مشاهده کرده و همچنین رتبه خود را با رتبه آخرین فرد قبولی در رشته مورد نظر مقایسه کنند.

توکلی ادامه داد: سعی می‌کنیم در سریع‌ترین زمان ممکن نتیجه بررسی را اعلام کرده و کارنامه را هم زودتر منتشر کنیم.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور عنوان کرد: بر اساس اعلام سازمان سنجش 250 ظرفیت خالی باقی مانده است که اگر داوطلبان درست انتخاب رشته می‌کردند می‌توانستند قبول شوند.

آمار بازدید: 3154 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
مطهره چهارشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷

سلام توروخدا به سوالم جواب بدید من کنکور دادم و زیست شناسی ۳۲درصد زدم اما ۴درصد ثبت شده اعتراض کردم یک ماه گذشته و جواب ندادن من بچه اردبیلم تهران هم نیستم که حضوری اعتراض کنم چون مسافرتمون سخته,حالا باید چیکار کنم تا جوابمو بدن تورو خدا تورو خدا کمکم کنید دارم دق میکنم

عارف بدشانس چهارشنبه ۱۷ دي ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵

منم با نظر خانم دارابی موافقم

عاطفه دارایی چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴

کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 93 واقعا افتضاح بود