ارتباط مستقیم با 30712 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار نحوه بکارگیری مربیان در پیش‌دبستانی‌های دولتی

نحوه بکارگیری مربیان در پیش‌دبستانی‌های دولتی

مدیرکل آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه جدید مدیریت و اجرای دوره پیش دبستانی گفت:‌ داوطلبان به صورت غیرموظف می‌توانند در کلاس‌های پیش دبستانی دایر در مدارس دولتی مناطق محروم حضور یابند، البته باید برای این کار اداره آموزش و پرورش استان و منطقه مجوز تشکیل کلاس پیش دبستانی را با در نظر گرفتن مفاد شیوه نامه، فضا و نیروی انسانی ابلاغ کند.


دکتر رخساره فضلی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه مدیریت و اجرای دوره پیش دبستانی عنوان کرد: در شیوه نامه مذکور ابلاغی به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور در مدیریت پیش دبستانی چارچوب روشنی ارائه شده است.

وی افزود: سعی برآن بوده است تا با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در تامین نیروی انسانی بار مضاعفی بر سیستم ایجاد نشود و بستر اجرای مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با اعمال راهکارهای استانی و منطقه‌ای با رعایت چارچوب‌های ملی فراهم شود.

مدیرکل آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در شیوه‌نامه ساماندهی نیروی انسانی این مجوز صادر شده است که بخشی از نیروهای رسمی مشغول به کار در آموزش و پرورش در کلاس‌های پیش دبستانی با شرایط خاص در مناطق اعلام شده، خدمت کنند گفت: دستیابی به آموزش با کیفیت بر مبنای اهداف آموزشی و تربیتی این دوره مدنظر ماست.

فضلی در پاسخ به اینکه آیا تمام معلمان ابتدایی می‌توانند داوطلب تدریس در پیش دبستانی شوند؟ گفت: داوطلبان به صورت غیرموظف می‌توانند در کلاس‌های پیش دبستانی دایر در مدارس دولتی مناطق محروم حضور یابند، البته باید برای این کار اداره آموزش و پرورش استان و منطقه مجوز تشکیل کلاس پیش دبستانی را با در نظر گرفتن مفاد شیوه نامه، فضا و نیروی انسانی ابلاغ کند.

وی افزود: حمایت بخش دولتی در مناطق با ضریب محرومیت بالا در کاهش شهریه دریافتی موثر است.

مدیرکل آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش افزود: مدارس و مراکز غیردولتی طبق ضوابط به روال گذشته ارائه خدمت می‌کند، اما نگاه دولت در مناطق محروم به جهت برقراری عدالت آموزشی، حمایت از آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی به منظور ارائه خدمات آموزشی و تربیتی است.

آمار بازدید: 200 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image