ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور حقوق 5 میلیون ریالی دانشگاه حکیم سبزواری به رتبه برترری‌های کنکور

حقوق 5 میلیون ریالی دانشگاه حکیم سبزواری به رتبه برترری‌های کنکور

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: دانشگاه حکیم سبزواری به دانشجویانی که رتبه کنکورشان زیر 100 باشد حقوق می‌دهد.


دکتر جواد حدادنیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه خراسان رضوی با بیان اینکه دانشگاه حکیم سبزواری در حوزه توسعه ظرفیت‌ها و کیفی سازی دانشگاه فعالیت‌های زیادی انجام داده اظهارداشت: دانشجویان این دانشگاه در بیش از 55 رشته کارشناسی ارشد،20 رشته دکتری و رشته‌های کارشناسی زیادی در حال تحصیل هستند که این دانشگاه را تبدیل به یک قطب دانشگاهی در شرق کشور کرده است.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه برای نخستین بار با تصویب در وزارت علوم، مصوب شده که هر دانشجو و داوطلبی که رتبه کنکور آن زیر 100 باشد با ثبت نام در دانشگاه حکیم سبزواری مبلغی به صورت ماهانه به عنوان حقوق دریافت خواهد کرد، بیان کرد: دانشگاه حکیم سبزواری دومین دانشگاه در کشورکه دارای این مصوبه می‌باشد و ماهانه مبلغ 500 هزار تومان به این دانشجویان پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال هفت رشته کارشناسی ارشد نیز به مجموعه رشته‌های این دانشگاه اضافه شده است تصریح کرد: مهمترین هدف گیری دانشگاه حکیم سبزواری در سال‌های آینده توسعه تحصیلات تکمیلی و کیفی سازی رشته‌های دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه حکیم سبزواری به سمت جذب رشته‌های جدید و نسل سومی در آینده خواهد رفت ادامه داد: سعی ما بر این است تا به سمت جذب رشته‌های کلاسیک نرویم.

حدادنیا با بیان اینکه دو دانشگاه فردوسی مشهد و حکیم سبزواری دارای پردیس خودگردان هستند یادآورشد: بیش از 260 هیات علمی در این دانشگاه در رده‌های استاد تمام، دانشیاری، استاد یاری و مربی در حال فعالیت هستند که این نشان از وضعیت مناسب دانشگاه در این حوزه است.

وی با بیان اینکه دانشگاه حکیم سبزواری در برخی رشته‌ها با کمبود مواجه است افزود: ما در برخی رشته‌های دانشگاهی نیز صاحب رتبه و جایگاه هستیم که باعث شده در این رشته‌های خاص مانند معماری، تربیت بدنی ، تجهیزات پزشکی قطب علمی در شرق کشور نیز باشیم.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه بیش از 8000 نفر در این دانشگاه در حال تحصیل هستند ادامه داد: از این تعداد 200 نفر در مقطع دکتری و 1500 نفر نیز در مقطع کارشناسی ارشد و مابقی در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به جذب سه رشته در دوره مجازی دانشگاه نیز گفت: تمرکز ما در حوزه توسعه کمی دانشگاه در بخش دوره‌های مجازی است که به سمت جذب رشته‌هایی در این بخش خواهیم رفت.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری بیش از 1950 نفر پس از کنکور سراسری به دانشگاه جذب می‌شوند ادامه داد: یکی از مهمترین کارهایی در این حوزه صورت گرفته کاهش 20 درصدی ظرفیت دوره‌های شبانه دانشگاه و افزایش دوره‌های روزانه است.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به وضعیت پژوهشی دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه اعتبارات بخش پژوهش دانشگاه در سال‌های 90 و91 بسیار ضعیف بوده اضافه کرد: کمبود اعتبارات در این حوزه باعث شده تا میزان پژوهش‌های صورت گرفته در دانشگاه بسیار ناچیز باشد.

وی افزود: خوشبختانه در شش ماه گذشته اعتبارات پژوهشی دانشگاه افزایش یافته و به مبلغ یک میلیارد تومان رسیده است.

حدادنیا با اشاره به راه‌اندازی نخستین مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری در سال جاری تصریح کرد:خوشبختانه نخستین اعتبارات راه اندازی مرکز رشد دانشگاه اخذ شده و در مهرماه سال جاری شاهد افتتاح این مرکز خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مراکز رشد نهادی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است ادامه داد: هدف از ایجاد این مراکز جذب شرکت‌های دانش بنیان است و کمک به این شرکت‌ها برای تولید یک محصول و پژوهش و تجاری سازی آن است.

حدادنیا با بیان اینکه توسعه مراکز رشد و افزایش شرکت‌های دانش بنیان منجر به رفع معضل بیکاری در جوانان می‌شود اظهارداشت: کارآفرینی و تولید دانش و رفع نیازهای کشور از مزیت‌های این مراکز است.

وی با اشاره به هدف گذاری‌های دانشگاه حکیم سبزواری برای مشارکت در حوزه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و صنعتی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین هدف گذاری‌های دانشگاه ارتباط با حوزه صنعت است که در این بخش پروژه‌های خوبی با همکاری دانشگاه صورت خواهد گرفت.

وی افزود: این ارتباط تنگاتنگ با حوزه صنعت باعث شده تا در 6 ماهه گذشته قردادی را به ارزش یک میلیارد تومان با حوزه صنعت منعقد کنیم وتلاش ماه گسترش ارتباطات با این حوزه است.

وی با اشاره به سهم دانشگاه حکیم سبزواری در حوزه توسعه و گسترش فرهنگ در جامعه نیز گفت: خوشبختانه دانشگاه در این حوزه به صورت جدی و پررنگ وارد شده و با برگزاری همایش‌های مختلفی در این حوزه و حوزه‌های اجتماعی توانسته راه کارهایی را نیز به صاحب نظران، مدیران ومسئولان مرتبط با این حوزه‌ها ارائه کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه حکیم سبزواری نیز گفت: در شش ماهه گذشته ایجاد و شکل گیری تشکل‌های دانشجویی آزاد گذاشته شده و تشکل‌ها با رعایت قوانین به فعالیت‌های مورد نظرشان می‌پردازند.

وی با تاکید براینکه دانشگاه جایی برای سیاسی کاری دانشجویان نیست ادامه داد: یک دانشجو همچنان که در دانشگاه رشته تحصیلی خود را آموزش می‌بیند، فرهنگ و سیاست را نیز فراخواهد گرفت.

حدادنیا افزود: دانشجو در دانشگاه راه و رسم سیاست را آموزش می‌بیند اما نباید به سمتی برود که پیاده نظام احزاب مختلف در دانشگاه باشد.

وی با اشاره به نقش رسانه در توسعه فضای آموزش عالی کشور نیز گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در حوزه گسترش آموزش عالی در کشور دارند باید در این حوزه گام‌های بلند تری برداند.

وی با بیان اینکه بیش از چهار میلیون و 500 هزار دانشجو در مراکز دانشگاهی کشور در حال تحصیل هستند ادامه داد: 15 درصد از این افراد در مراکز آموزش عالی تحصیل می‌کنند که تولید دانش و پژوهش نیز توسط همین 15 درصد صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اینکه در مباحث مربوط به آموزش عالی دارای چالش‌هایی هستیم گفت: یکی از این چالش‌ها کیفی سازی آموزش عالی است و دانشگاهی که به این سمت نرود نمی‌تواند مبداء تحولات در جامعه و توسعه شاخص‌های علمی کشور باشد.

آمار بازدید: 310 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image