ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار بورسیه هروی: درست نیست با توجیه، تخلف در بورسیه‌ها را از خاطر مردم پاک کنیم

هروی: درست نیست با توجیه، تخلف در بورسیه‌ها را از خاطر مردم پاک کنیم

رئیس کمیته آموزش عالی و آموزش پزشکی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه قضیه مربوط به بورسیه‌ها از دیدگاه مجلس و نگاه نظارتی تمام شده است گفت: مردم منتظر اعلام نتیجه‌ی دستگاه قضایی هستند نه این که کمیته‌های رنگ و وارنگ اعلام موجودیت کنند.


جواد هروی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در ارزیابی از تشکیل کمیته‌های متعدد برای بررسی بورسیه‌ها اظهار کرد: بنده در نطق میان دستور خود در مجلس نیز رسما اعلام کردم که در بورسیه‌ها تخلف صورت گرفته است. به دلیل این که نه در آزمون ورودی شرکت کرده‌اند و نه در مصاحبه و سپس استخدام هم می‌شوند.

وی با تاکید بر این که آیا تخلف از این بارزتر هم می‌شود؟ گفت: هیچ کسی در کشور در هیچ فرآیندی نمی‌تواند قانون را دور بزند. اما تخلفی که صورت گرفته دور زدن از قانون بوده است. در واقع بحث بورسیه‌ها غیر قانونی است؛ چرا که افراد بدون اذن سازمان سنجش انتخاب و پذیرفته شده‌اند و پس از این که حتی در دانشگاه‌ها حضور یافته بدون هیچ مصاحبه و التزام قانونی در حال استخدام هم می‌باشند.

رئیس کمیته‌ آموزش عالی و آموزش پزشکی کمیسیون آموزش خاطر نشان کرد: با توجه به این توضیح دیگر نیازی به این اندازه حرف و توجیه وجود ندارد. این که بخواهیم با توجیه این قضیه موضوع را از خاطر مردم پاک کنیم اصلا صحیح نیست.

هروی ادامه داد: اصل قضیه این بوده که این مساله مطرح شود، ادله و مستندات هم اعلام شود که این کار صورت گرفت و هم اکنون تصور می‌شود پس از این باید نهادهای قضایی ورود کنند که تا آنجایی هم که اطلاع دارم دیوان عدالت اداری و دیوان محاسبات نسبت به این قضیه ورود پیدا کردند. لذا معتقدم از این پس روشن شدن این مساله و تشخیص آن کاری قانونی و بحثی قضایی است و دستگاه قضایی باید ورود پیدا کند.

وی درباره اینکه چرا کمیته‌ای که ابتدا تشکیل شد بدون اعلام نتیجه به حال خود رها شده و کمیته‌های دیگری ایجاد شده‌اند، اظهار کرد: به طور کلی مجلس یک نهاد نظارتی است و نهادی نیست که بخواهد حکم و یا رای صادر کند و این نظارت هم این بوده که به این مساله ورود کرده و به بررسی آن بپردازد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: در واقع وزارت علوم قضیه‌ای را اعلام کرده و مجلس هم نسبت به آن وارد کار شد و این که این مساله یک تخلف است، صحت آن برای مجلس محرز شد و الان دیگر بحثی وجود ندارد و از این به بعد باید منتظر اعلام نهایی از سوی دستگاه قضایی باشیم.

هروی در ادامه اظهار کرد: تشکیل کمیته‌های مختلف و ارائه آمارهای ضد و نقیض شیوه‌ی صحیحی نیست و معتقدم که قضیه از محضر مجلس و نگاه نظارتی تمام شده است و نهادهایی که موظف هستند باید وارد عمل شوند و چانه زدن و توجیه کردن دیگر جایگاهی ندارد.

وی با تاکید بر این که کارهایی که از این پس انجام می‌شود صرفا یک رویکرد توجیه‌گر است با تاکید بر تخلفی که بروز کرده گفت: با توجه به انتظاری که مردم دارند باید جلوی این قضیه و تخلفی که صورت گرفته، گرفته شود و تصور می‌شود که کار اساسی از جانب دستگاه قضایی صورت گیرد و عملا ماموریت کمیته‌های بررسی مجلس به پایان رسیده است .

رئیس کمیته آموزش عالی و آموزش پزشکی کمیسیون آموزش مجلس در پاسخ به این سوال که کمیته‌ای که هم اکنون ذیل این کمیسیون برای بررسی بورسیه‌ها تشکیل شده و اعلام کرده که از سالهای قبل به بررسی موضوع می‌پردازد گفت: این که از گذشته پرونده‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد موضوع محدودی است و ما هم موافق هستیم. چرا که اعتقاد داریم باید جلوی هر خلافی را گرفت. اما این که چرخه‌ای از کمیته‌های مختلف به وجود آید و هر کدام از این‌ها بخواهند نظری دهند چندان خوش آیند مردم نیست و مردم منتظر اعلام نتیجه‌ی دستگاه قضایی هستند نه اعلام تشکیل کمیته‌های رنگ و وارنگ.

آمار بازدید: 537 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image