ارتباط مستقیم با 30720 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی ششم ابتدايي‌ها بدون كنكور دانشگاه مي‌روند و حذف پيش دانشگاهي در سال 96 (11 مهر 91)

ششم ابتدايي‌ها بدون كنكور دانشگاه مي‌روند و حذف پيش دانشگاهي در سال 96 (11 مهر 91)

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در صورتي كه قانون حذف كنكور در سال 93 اجرايي شود، ورودي‌هاي ششم ابتدايي امسال پس از اخذ ديپلم، بدون كنكور وارد دانشگاه مي‌شوند.



ابراهیم سحرخیز در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» ايسنا، درباره 12 ساله شدن ديپلم و حذف مقطع پيش دانشگاهي و كنكور گفت: با استقرار نظام 3ـ3ـ6 از امسال ديپلم آموزش و پرورش 12 ساله مي‌شود و پيش دانشگاهي نيز حذف خواهد شد، لذا دانش آموزاني كه امسال وارد پايه ششم ابتدايي شده‌اند، پس از پايان سال سوم متوسطه، با اخذ ديپلم از آموزش و پرورش فارغ التحصيل مي‌شوند، چرا كه بر اساس قانون پيش دانشگاهي حذف خواهد شد.


وي درباره راهيابي ورودي‌هاي ششم امسال به دانشگاه آنهم بدون كنكور، اظهار كرد: چنانچه قانون حذف كنكور در سال 93 اجرايي شود، قطعا دانش آموزان نظام جديد بدون كنكور وارد دانشگاه مي‌شوند كه جزئيات و نحوه ورود آنها به دانشگاه در قانون حذف كنكور مشخص مي‌شود.


سحرخيز ادامه داد: بر اساس برنامه آموزش و پرورش، در سال تحصيلي 97-96 نظام آموزشي جديد به طور كامل مستقر مي‌شود و پيش دانشگاهي نيز در سال 96 حذف خواهد شد.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنين با اشاره به تصويب نهايي سند درس ملي و تغييرات كتب دوره متوسطه بر اساس اين سند، تصريح كرد: سند درس ملي مبنا و برنامه تولید کتاب‌های درسی است و تمامي محتواي آموزشي و پرورشي بر اساس آن تاليف مي‌شوند.


وي افزود: بر اساس اهدافی که در برنامه درسی ملی تعریف شده، برای هر ماده درسی، حوزه‌های یادگیری در نظر گرفته شده، لذا مولفان كتب درسي با راهنمايي اين سند اقدام به تاليف و تنظیم كتابها خواهند كرد.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بر همين اساس، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از هم اكنون كار تاليف كتابهاي جديد از جمله كتب اول راهنمايي را آغاز كرده و سال آينده علاوه بر كتابهاي سوم دبستان، كتب درسي پايه اول راهنمايي بر اساس برنامه سند درس ملي تدوين و چاپ مي‌شود.


به گفته سحرخيز، براي استقرار نظام جديد آموزشي، هر ساله كتاب‌هاي 2 پايه تحصيلي تغيير و از امسال يك پايه تحصيلي به طور موقت حذف مي‌شود تا در سال بعد با نظام و كتب جديد مسقر شود كه در اين راستا آغاز حذف موقت پايه‌هاي تحصيلي با برداشتن اول راهنمايي در سال جاري آغاز شده و اين روند تا استقرار كامل نظام 3-3-6 ادامه خواهد داشت.
کلمات کلیدی: حذف کنکور،حذف پيش دانشگاهي، حذف کنکور برای ششم ابتدایی ها

آمار بازدید: 419 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image