ارتباط مستقیم با 30618 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد افزایش شهریه برای بقای دانشگاه آزاد حیاتی بود

افزایش شهریه برای بقای دانشگاه آزاد حیاتی بود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان گفت: دانشگاه آزاد با کسری بودجه بی سابقه روبرو و در چهار سال گذشته شهریه این دانشگاه تغییری پیدا نکرده بود و اگر این افزایش 15 درصدی شهریه‌ها عملی نمی‌شد بدون شک این داشگاه تعطیل می‌شد.


احمدعلی فروغی در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه اصفهان، در خصوص افزایش 15 درصدی شهریه دانشگاه‌ آزاد اسلامی، اظهارکرد: شهریه دانشگاه آزاد چهار سال بود که ثابت و هیچ افزایشی نداشت، در حالی که در این مدت هر سال بر تورم افزوده می‌شد و شهریه‌ها تغییری نمی‌کرد. به نوعی هزینه‌های دانشگاه آزاد اسلامی با درآمد این دانشگاه همخوانی نداشت و در این چهار سال دانشگاه آزاد تنها از طریق دریافت وام از بانک‌ها توانست به حیات خود ادامه دهد.

وی افزود: اگر این روند ادامه پیدا می‌کرد شک نکنید که به زودی دانشگاه آزاد تعطیل می‌شد. برای مثال دانشگاه آزاد خوراسگان که یک واحد دانشگاهی موفق در کشور است با کسری بودجه شدید روبرو بود و نمی‌توانست حقوق سالانه اساتید خود را افزایش دهد. در کل با تمام این مشکلاتی که دانشگاه‌های آزاد داشتند هیئت امنای مرکزی این دانشگاه با برگزاری جلسات متعدد تصمیم گرفت 15 درصد به شهریه دانشگاه آزاد اضافه کند تا بخشی از کمبود بودجه این دانشگاه مرتفع شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان با بیان اینکه افزایش 15 درصدی شامل هزینه ثابت و متغیر به طور هم زمان می‌شود، گفت: این افزایش به طور میانگین محاسبه شده است. برای مثال در برخی رشته‌ها تنها 5 درصد افزایش شهریه داشته‌ایم، البته این افزایش 15 درصدی برای تمام دانشگاه‌های آزاد نیست و برای مثال دانشگاه آزاد اسلامی واحد هرند 7 درصد به شهریه دانشگاه افزوده است.

فروغی با بیان اینکه رشته‌ای مانند دندانپزشکی بسیار هزینه بر بوده و به شهریه این رشته 20 درصد اضافه شده است، تصریح‌کرد: افزایش شهریه‌ها یک کار اصولی و منطقی است، چرا که با این کار کیفیت آموزش در داشگاه آزاد بالا می‌رود. به هر حال این دانشگاه بدون وابستگی به دولت کار می‌کند و باید همه می‌دیدند که دانشگاه آزاد در این چند سال چه وضع بدی از نظر مالی داشت. تنها از طریق وام‌ها به حیات خود ادامه می‌دادیم. به عنوان نمونه برای خرید یک دستگاه باید 800 میلیون تومان هزینه می‌کردیم که نداشتیم. پس از سه سال تجزیه و تحلیل این افزایش شهریه صورت گرفت و همه باید بپذیرند که این کار برای بقای دانشگاه آزاد انجام شد.

وی افزود: اگر وام‌های کلان از بانک‌ها نمی‌گرفتیم بسیاری از این دستگاه‌ها خریداری نمی‌شد. دانشگاه خوراسگان یک آزمایشگاه عالی دارد که در کشور بی نظیر است و بیشتر دانشجویان رشته‌های مربوط به کشاورزی از این آزمایشگاه استفاده می‌کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان تصریح‌کرد: حقوق دریافتی اساتید دانشگاه آزاد در مقایسه با دانشگاه‌ دولتی بسیار کمتر است که این امر عادلانه نیست. بنابراین خانواده‌ها باید توجیه شوند که این افزایش 15 درصدی شهریه‌ها به نفع فرزندان خود آن‌ها است، چرا که کیفیت آموزش در دانشگاه آزاد رشد چشمگیری می‌کند.

آمار بازدید: 262 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image