ارتباط مستقیم با 30730 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه پرهیز از نگاه مقطعی به سیاست های کلان علم وفناوری/ تهیه برنامه های عملیاتی براساس سیاست های کلان

پرهیز از نگاه مقطعی به سیاست های کلان علم وفناوری/ تهیه برنامه های عملیاتی براساس سیاست های کلان

رئیس دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد : نباید به این سیاست های کلان علم و فناوری به صورت مقطعی نگاه شود باید خیلی جدی و پیگیر هر سال میزان پیشرفت در سیاست های مذکور مشخص شده و تمام برنامه‌ها و آیین نامه‌ها در راستای تحقق این سیاست ها باشد.

دکتر محمد مهدی طهرانچی در گفتگو با خبرنگار مهر درخصوص اجرای سیاست های ابلاغی علم و فناوری گفت: در نظام جمهوری اسلامی اگر قرار است علم و فناوری در کنار اقتصاد و فرهنگ به عنوان رکن پیشرفت قرار گیرد، بایستی این سیاست‌ها در کنار سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راهگشا و سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد.

وی ادامه داد: با ابلاغ سیاست‌های کلان علم و فناوری توسط مقام معظم رهبری اکنون وقت آن است که در صحنه اجرا و قانونگذاری براساس این سیاست‌ها، برنامه‌های عملیاتی تهیه شود تا بتوانیم آن را محقق کنیم.

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی افزود: فعالیت هایی که باید در این زمینه انجام شود، دو دسته است. یکی در درون نظام علم فناوری، در داخل دانشگاه‌ها و دیگری بیرون از نظام علم و فناوری در سطح دولت و مجلس باید انجام شود.

وی با اشاره به 35 بند سیاست‌های کلان ابلاغی علم و فناوری توسط مقام معظم رهبری افزود: در بندهایی صریحا به وظایفی اشاره شده که باید توسط دانشگاه ها انجام شده و دانشگاه ها وارد عمل شوند و به عبارتی بایستی دردرون حوزه علم و فناوری محقق شود.

طهرانچی تاکید کرد: دانشگاه ها چه به طور مستقیم و چه به طور حمایتی بایستی دراین موارد مطرح شد ه ورود کنند تا بتوانند اثر گذار باشند.

وی افزود: نباید به این سیاست ها به صورت مقطعی نگاه شود باید خیلی جدی و پیگیر هر سال میزان پیشرفت در سیاست های مذکور مشخص شود و تمام برنامه‌ها و آیین نامه‌ها در راستای تحقق سیاست های کلان علم و فناوری باشد.

آمار بازدید: 280 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image