ارتباط مستقیم با 30670 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ویژگی‌های ازدواج‌های دانشجویی

ویژگی‌های ازدواج‌های دانشجویی

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های لرستان گفت: از اساتید با عاطفه برای ترویج فرهنگ ازدواج دانشجویی استفاده کنیم.


حجت‎الاسلام مهدی مستأجران در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، افزود: مطابق آمار درصد طلاق بین زوجینی که ازدواج دانشجویی کرده‎اند نسبت به بقیه طلاق‎ها بسیار پایین است.

وی با اشاره به اینکه چگونگی ازدواج دانشجویی خیلی مهم است، بیان کرد: اگر دو جوان در دانشگاه با هم آشنا شده و در کوچه و خیابان رفت و آمد کنند و نهایتاً با هم پیوند ازدواج ببندند نمی‎توان نام آن را ازدواج دانشجویی گذاشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: ازدواج دانشجویی در فضای سالم دانشگاه و با پادرمیانی اعضای رسمی و غیررسمی چنین مراکز آموزشی انجام می‎گیرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های لرستان افزود: آمار طلاق در بین ازدواج‎های دانشجویی نه تنها بالا نبوده بلکه اعداد و ارقام نشان می‎دهند که این مهم به حداقل رسیده است.

مستأجران یادآور شد: مشاوران دانشگاهی در دانشگاه‎ها اصولاً دنبال سبک ازدواجی چون "ازدواج دانشجویی" هستند و این اتفاق بسیار میمون و خوشایند است.

وی تصریح کرد: ازدواج زوجینی که منشأ آنها در دانشگاه باشد اما ارتباط‎ها در خیابان صورت بگیرد، غیرهویت خود تبدیل به یک جریان شده است و پیوند آنها به دور از ازدواج دانشجویی بوده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های لرستان، اظهار کرد: اگر ازدواجی با رعایت پارامترهای تعریف شده و در محیط دانشگاه صورت گیرد، پیوندی بسیار موفق خواهد بود.

مستأجران خاطرنشان کرد: معمولاً به خاطر قبولی سریع دختران در آزمون‎های ورود به دانشگاه و در مقابل آن ورود با تأخیر پسران به این مراکز آموزشی، یک فاصله سنی مناسب برای ازدواج بین زوجین برای "ازدواج دانشجویی" رعایت خواهد شد.

وی گفت: زوجینی که با یکدیگر پیوند ازدواج در دانشگاه می‎بندند، ارتباط معقول و منطقی با یکدیگر خواهند داشت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های لرستان افزود: مهمترین شاخصه ازدواج دانشجویی این است که این پیوند مبنای علمی داشته و زوجین به دور از احساسات و عواطف جوانی، در محیطی که حاصل فکر، مطالعه و مشاوره خیرخواهانه است، به یکدیگر رسیده‎اند.

مستأجران تصریح کرد: ما با همکاری اساتید معارف و استادانی که پیوند بیشتری از نظر عواطف با دانشجویان دارند، به ترویج فرهنگ "ازدواج دانشجویی" در دانشگاه‎ها پرداخته‎ایم.

وی اظهار کرد: کمک‎گیری از اساتید باعاطفه با مشاوره درست سبب نشان دادن راه درست و صحیح آشنایی و در نهایت شکل‎گیری ازدواج دانشجویی موفق خواهد شد.

آمار بازدید: 284 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image