ارتباط مستقیم با 30603 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی وزارت علوم‌ نروژ: رده‌بندی جهانی دانشگاه‌ها مبهم و ناکارآمد است

وزارت علوم‌ نروژ: رده‌بندی جهانی دانشگاه‌ها مبهم و ناکارآمد است

مقامات آموزشیِ دولت نروژ در بررسی وضعیت دانشگاه‌های این کشور در رده‌بندی‌های جهانی به ویژه در مقایسه با دانشگاه‌های کشورهای اسکاندیناوی، این رده‌بندی‌ها را مبهم و متعصبانه دانستند.


به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ در این مطالعه که از سوی وزارت علوم و تحقیقات نروژ انجام شده،‌ وضعیت دانشگاه‌های این کشور در رده‌ بندی‌های جهانی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت نتایج حاصل از آن، رده بندی‌های جهانی را ناکارآمد و خیالی اعلام کرد.

این وزارتخانه قصد داشت کارآیی این رده بندی‌ها را برای دانشگاه‌ها به صورت عملی ارزیابی کند و ببیند که عوامل ملی و سطح مختلف دانشگاه‌ها چگونه تفاوت میان دانشگاه‌های کشورهای اسکاندیناوی را توجیه می‌کند. در این بررسی، رده بندیِ دانشگاه‌های جهان «شانگهای» (ARWU) و رده بندی ارائه شده از سوی موسسه «تایمزهایراجوکیشن» (THE)‌ مورد بررسی دقیق قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، این وزارتخانه تاکید کرد: مهمترین نتایج حاصل از مطالعه رده‌بندی‌های اعلامی از سوی تایمزهایراجوکیشن و موسسه شانگهای این است که در تهیه این گونه رده بندی‌ها مبتنی بر درجه بندی‌های وسیع از عوامل واهی و متعصبانه استفاده شده که اغلب ارتباط اندکی با کیفیت آموزش و تحقیقات دارند و به همین دلیل تاثیری در بهبود وضعیت آموزش و تحقیقات در این کشور نخواهند داشت.

این وزارتخانه اعلام کرد که این رده بندی‌ها هیچ دستاورد مفیدی برای آموزش عالی ندارند.

آمار بازدید: 443 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image