ارتباط مستقیم با 30641 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دانشجویان برنده بیشترین جوایز مد و لباس/ آمار مراکز دانشگاهی فعال در آموزش طراحی لباس

دانشجویان برنده بیشترین جوایز مد و لباس/ آمار مراکز دانشگاهی فعال در آموزش طراحی لباس

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با اشاره به تعریفی که از لباس دانشجویی در این کارگروه معین شده، لباسهای دانشجویی را دارای بیشترین جوایز جشنواره های مد و لباس معرفی کرد.

حمید قبادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به همکاری استادان حوزه مد و لباس با کارگروه ساماندهی، گفت: استفاده و بهره گیری از تجربیات استادان حوزه مد و لباس فقط محدود به لباس و لباس دانشجویی نیست. هم اکنون 70 مرکز علمی و دانشگاهی در کشور داریم که یا گروه مستقل طراحی پارچه، مد و لباس دارند یا ذیل سایر گروههای دانشگاهی به این رشته ها هم می پردازند.

وی ادامه داد: با اطمینان می توان گفت به جز برخی دانشگاههای شهرستانهای دور، تمام دانشگاهها در شورای راهبردی مد و لباس عضویت دارند و دارای یک نماینده رسمی هستند که در تمام جلسات شرکت می کنند.

قبادی همچنین در خصوص مد و لباس دانشجویی به برنامه های کارگروه ساماندهی مد و لباس اشاره کرد و گفت: کارگروه طرح " پرنیان " در دانشگاه الزهراء همچنان فعال و در سال تحصیلی جدید هم برای آسیب شناسی بیشتر، جلساتی برگزار شد. لباسهایی که توسط دانشجویان طراحی و دوخته شده هم اکنون در محل برگزاری نمایشگاه قرار دارند و استقبال خوبی از این نمایشگاه به عمل آمده است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با بیان اینکه در معاونت فرهنگی وزارت علوم هم کارگروهی برای طرح پرنیان تشکیل شده، اضافه کرد: این کارگروه وظیفه دارد طرح پرنیان را در دانشگاههای سراسر کشور گسترش دهد.

وی همچنین درباره حضور دانشگاهها در جشنواره های مد و لباس با تاکید بر اینکه دانشگاهها بر این جشنواره ها بسیار موثر هستند، گفت: جالب اینکه در جشنواره گذشته مد و لباس، بیشترین جایزه و بهترین رتبه ها را دانشجویان از آن خودشان کردند.

قبادی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس، " لباس فرم دانشجویی " طراحی و عرضه شود، تاکید کرد: ما به دنبال طراحی و عرضه مد و لباس دانشجویی نیستیم و اصلاً هم قرار نیست این موضوع باب شود ولی لباسی که کاربردشان توسط دانشجویان باشد، مد نظر کارگروه است.

وی ادامه داد: لباس دانشجویی به این معناست که پوشیده باشد، از طراحی مناسبی برخوردار است و فعال بودن یک دانشجو را در سن جوانی پاسخگو باشد. فاکتورهایی که دانشجو به راحتی می تواند یک لباس را بپوشد باید در طراحی و دوخت این لباسها رعایت شود.

آمار بازدید: 296 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image