ارتباط مستقیم با 30454 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور آخرین اخبار کنکور 94 و 93 (مهر 93)

آخرین اخبار کنکور 94 و 93 (مهر 93)

رجزخوانی پلیمری‌ها برای رشته‌های دیگر/ پدر کنکوریها در دانشگاه

امروز روز اول پاییز است و بوی ماه مهر از دانشگاهها شنیده می شود، کلاسهای درس شروع شده و تب و تاب 9 ماه تلاش و درس خواندن و فعالیت علمی از امروز کلید می خورد گزارش میدانی خبرنگار مهر از اولین روز بازگشایی دانشگاهها در ادامه می آید.

به گزارش خبرنگار مهر، پای مهرماه به دانشگاهها باز شد، هر چند، دانشجویان از هفته گذشته به استقبال کلاسهای درس رفته اند اما بوی ماه مهر امروز از تمام دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور شنیده می شود و امروز دانشگاه رفتن حال و هوای دیگری دارد.

در دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم اینگونه است، می دانیم که سردر این دانشگاه در دوره ریاست علیرضا رهایی رونمایی شد و نمادش، 50 چرخ دنده به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشگاه است. حال دانشجویان باید از سردر اصلی رفت و آمد کنند.

دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر از شنبه هفته جاری دانشگاه رفتن را شروع کرده اند و برای ترم اولیها هم که جشن مفصلی پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد. کمتر کلاسی در ساختمانهای این دانشگاه خالی است و در اکثر کلاسها بین 20 تا 30 دانشجو یا حتی بیشتر گوششان به درس استاد است. طبق معمول دخترها در جلوی کلاس می نشینند و پسرها عقب کلاس که البته بازیگوش ترها گاهی پچ پچی هم می کنند و می خندند.

دانشجویان قدیمی از همان روز اول ورود به دانشگاه باید کارت دانشجویی نشان دهند و دانشجویان جدید الورود با برگه انتخاب واحد وارد محوطه دانشگاه می شوند. هنوز فصل درس و کلاس و جزوه نرسیده، چمن زمین فوتبال دانشگاه هم که نزدیک سردر قرار دارد با پای دانشجویان لگد مال می شود و این رسم تا آخر سال تحصیلی می ماند.

بیشتر که وارد دانشگاه می شویم و به ساختمانهای دانشکده ها که می رسیم، کنار هر دانشکده چند دانشجو ایستاده یا نشسته، در حال صحبت کردن هستند و برخی از ترم اولی ها هم تنها در گوشه ای مشغول نگاه کردن به کتاب و جزوه و البته موبایلشان. نیمکتهای محوطه دانشگاه هم که دیگر جای خالی ندارند و سرشان حسابی شلوغ است.

اول مهر و خداحافظی از دانشگاه و کلاس

در یکی از دانشکده های دانشگاه، چندین دانشجو که مشخص است در تمام کلاسهای درسی که تاکنون برگزار شده، حاضر بوده اند در حال بررسی جزوه هایشان هستند و سوالات مرتبطی با درس موردنظرشان را از یکدیگر می پرسند.

ساختمان این دانشکده خلوت است، اما کلاسهای درس نه، شلوغ است و استاد مشغول انجام دادن کارش. پاورپوینتی را روی صفحه بزرگ تخته روشن کرده و در حال درس دادن است. بعضی از کلاسهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر دو درب دارد و به راحتی می توان حتی دانشجویانش را هم شمارش کرد.

در کلاسی دیگر که گوشه ای از دانشکده واقع شده، کیک و آب میوه روی صندلیها چیده شده و دانشجوی دختری که ظاهراً امروز دفاع دارد در حال بررسی دوباره متن دفاعیه است و دانشجوی دیگر که به نظر می رسد دوستش باشد در حال تهیه و تدارک برای پذیرایی از مهمانان و تیم داوری و استاد راهنما. هنوز جلسه دفاع شروع نشده اما نکته جالب اینجاست که در روز اول مهر یک دانشجو ، دانش آموخته و دانشجوی دیگر تازه وارد دانشگاه می شود.

قوانین یک 93 ای چیست؟!

در دانشکده پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر استقبال جالبی از دانشجویان جدیدالورود و خانواده هایشان به عمل آمده است. ابتدا با یک بنر، مقدم دانشجویان جدیدالورود را تبریک گفته اند. به طبقه دوم این دانشکده که پا می گذاریم یک تابلوی اعلانات دیده می شود با این عنوان "هر آنچه یک 93 ای باید بداند" وسط سالن دانشکده دیده می شود. نزدیکتر که می روم روی یک کاغذ A3 اطلاعاتی که یک دانشجوی 93 ای پلیمر باید بداند درج شده البته به شیوه ای جدید، طنزآمیز و مهربان!

در این نامه چند خطی، ابتدا درباره چگونگی اطلاع از تاریخ و ساعات برگزاری کلاسها اطلاعاتی درج شده، در خط بعدی این سوال مطرح شده که چگونه غذا رزرو کنم، اما در چند خط بعدی یک سوال هم پرسیده شده در این باره که چگونه می توانم تغییر رشته بدهم! در پاسخ به این سوال، پلیمریهای قدیمی گفته اند که بهترین رشته پلیمر است و اصلاً نباید فکر تغییر رشته به ذهن جدیدالورودها خطور کند.

"عمران خوش است و برق عزیز است و نفت شریف/لیکن پلیمر بر هر رشته ای مقدم است!" همین یک بیت شعر نشان می دهد که پلیمریها چقدر روی رشته خود تعصب دارند و هرگز یک پلیمری نباید رشته خود را عوض کند.

اما پلیمریهای قدیمی تر به فکر دکتر توکلی معروف سازمان سنجش یا همان پدر کنکوریها هم بوده اند، هر چه باشد جدیدالورودهای پلیمر، یک سال تمام را با دکتر توکلی همراه بوده اند. به همین خاطر کاریکاتور دکتر توکلی که تصویرش پشت پاسخنامه کنکور کشیده شده، روی تابلوی اعلانات دیده می شود و نشان می دهد بچه های دانشجو هنوز هم دکتر توکلی را دوست دارند.

محیط آرامی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در روزهای اول مهر و شروع دانشگاه حاکم است، اما برخی دانشجویان جدیدالورود که اطلاعی از قوانین پوششی این دانشگاه ندارند در بدو ورود با اطلاع رسانی دقیق حراست مواجه می شوند. به عنوان مثال یک دانشجوی ترم اولی امروز را با مادرش به دانشگاه آمده بود تا مادرش هم در جریان قوانین پوششی این دانشگاه قرار گیرد.

امیدواریم در سال تحصیلی جدید، شاهد هیچ اتفاق ناگوار و تلخی برای جامعه دانشگاهی نباشیم و مسئولان آموزش عالی در دولت یازدهم به وعده های خود در جهت هرچه کیفی تر شدن آموزش و پژوهش و البته فرهنگ عمل کنند.

.........................................

فاطمه زارعی









اعلام زمان ثبت نام سه کنکور مهم کشوری/ زمان برگزاری آزمون‌های ارشد و دکتری
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برنامه زمانی سه آزمون مهم کشوری در سال 94 گفت: برنامه زمانی ثبت نام و برگزاری آزمون کارشناسی ارشد، دکتری و کنکور سراسری سال 94 اعلام شد.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ثبت نام برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 94 در روزهای 17 تا 25 آبان ماه سال 93 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود.

وی افزود: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 94 در روزهای چهارشنبه پانزدهم، پنجشنبه شانزدهم و جمعه هفدهم بهمن ماه سال 93 برگزار می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: زمان ثبت نام برای آزمون ورودی دوره دکتری Ph.D (نیمه متمرکز) سال 94 در روزهای 16 تا 23 آذرماه سال 93 به صورت اینترنتی است.

جدول زمانی آزمون های مهم کشوری در سال 94
ردیف نام آزمون بازه زمانی ثبت نام زمان برگزاری آزمون
1 آزمون کارشناسی ارشد 17 تا 25 آبان ماه 93 15، 16 و 17 بهمن ماه 93
2 آزمون دکتری Ph.D (نیمه متمرکز) 16 تا 23 آذرماه 93 15 اسفندماه 93
3 کنکور سراسری 94 19 تا 28 بهمن ماه 93 21 ، 22 و 23 خردادماه 94
4 کاردانی نظام جدید 13 تا 20 اردیبهشت ماه 94 صبح روز 16 مردادماه 94
5 آزمون کاردانی به کارشناسی 3 تا 10 خرداد ماه 94 بعدازظهر روز 16 مردادماه 94

وی خاطرنشان کرد: آزمون ورودی دوره دکتری Ph.D (نیمه متمرکز) سال 94 در روز جمعه 15 اسفندماه 93 برگزار می شود.

توکلی درباره زمان ثبت نام و برگزاری کنکور سراسری سال 94 گفت: ثبت نام برای آزمون سراسری سال 94 در روزهای 19 تا 28 بهمن ماه سال 93 انجام شده و آزمون نیز در روزهای پنجشنبه 21 ، جمعه 22 و شنبه 23 خردادماه 94 برگزار خواهد شد.

وی درباره آزمون کاردانی نظام جدید یادآور شد: زمان ثبت نام آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی در روزهای 13 تا 20 اردیبهشت ماه 94 خواهد بود و آزمون در صبح روز جمعه 16 مردادماه 94 برگزار می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور درباره ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی سال 94 گفت: ثبت نام در این آزمون در روزهای 3 تا 10 خرداد ماه 94 انجام می گیرد و آزمون هم در بعدازظهر روز جمعه 16 مردادماه 94 برگزار خواهد شد.











مشمولان فارغ التحصيل خرداد و تيرماه دانشگاه ها دو نوبت کنکور دهند
معاون مشمولان و امور معافيت هاي سازمان وظیفه عمومی گفت: دانش آموزان ودانشجويان مشمولي که در خرداد و تيرماه فارغ التحصيل شده اند تا پايان شهريور سال بعد مهلت معرفي دارند که با اين پيش بيني ، اين افراد مي توانند دو نوبت در آزمون سراسري دانشگاه ها شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حجت اله واعظي نژاد گفت: برابر ماده 2 آيين نامه اجرايي معافيت تحصيلي مصوب آذر ماه 92 هيئت وزيران ، مشمولان داراي مدرک ديپلم و پيش دانشگاهي و همچنين فارغ التحصيلان مقاطع دانشگاهي چنانچه در مهلت يکساله پس از فراغت از تحصيل در هر مقطع ، در يکي از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي پذيرفته شوند در صورتي که فاقد غيبت باشند مي توانند از معافيت تحصيلي براي مقطع بالاتر استفاده نمايند.

وي تصريح کرد: منظور از مهلت يکساله معرفي پس از فراغت براي مشمولان فارغ التحصيل خرداد تا شهريور ، يکسال تحصيلي است که از مهر ماه شروع و تا پايان شهريور ماه سال بعد ادامه مي يابد،به عنوان مثال : دانش آموز يا دانشجويي که در خرداد ماه سال 92 در سقف مجاز سنوات تحصيلي فارغ التحصيل شده چنانچه تا پايان شهريور ماه 93 در دانشگاه پذيرفته شود،از اول مهرماه 93 مي تواند در مقطع بالاتر ادامه تحصيل دهد و از معافيت تحصيلي برخوردار شود.

اين مقام مسئول ياد آور شد که اين قاعده براي دانش آموزان در سال گذشته اجرايي شد و براي دانشجويان از مهر ماه سال جاري به مرحله اجرا در خواهد آمد،با پيش بيني اين تسهيلات در آيين نامه معافيت تحصيلي، مشمولان فارغ التحصيل خرداد و تيرماه نيز مي توانند همانند فارغ التحصيلان شهريور ماه،دو نوبت در آزمون سراسري دانشگاه ها شرکت نمايند.

واعظي نژاد اذعان داشت:دارندگان برگ آماده به خدمت بدون غيبت که مهلت اعزام آنان سپري نشده ،در صورت قبولي در يکي از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي ،مي توانند از معافيت تحصيلي مقطع بالاتر استفاده کنند.











جشن ستارگان برتر کنکور گیلان در انزلی برگزار شد
رشت - خبرگزاری مهر: آئین تجلیل از نفرات برتر کنکور سراسری گیلان با عنوان " جشن ستارگان " با همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی و اداره کل آموزش و پرورش گیلان در مجتمع دهکده ساحلی بندرانزلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی شامگاه چهارشنبه در این مراسم با تبریک به دانش آموزان برترگیلان در کنکور سال جاری گفت: به یقین تلاش فردی و پشتکار این دانش آموزان زحمت والدینشان در فراهم سازی فضای آرام و صلاحیت معلمانشان در امر تعلیم سه ضلع مثلثی را می سازد که این عزیزان را به مسیر موفقیت رهنمون شده است ورتبه های کسب شده از سوی این دانش آموزان موجب افتخار است.

رضا مسرور با اشاره به اینکه در مدل های توسعه همواره اصل بر آموزش است و نیروهای تحصیلکرده ی توانمند آینده کشور را رقم می زنند، افزود: امروز نکته ای که در آموزش و پرورش ما مغفول مانده بحث خلاقیت و ارتقا توان کار آفرینی است و امیدوارم از ستارگان گیلان پس از کسب دانش و مهارت لازم در بخشهای علمی و مدیریتی کشور به نحو احسن استفاده شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه فارغ التصیلان با سوادی در کشور تربیت می شوند اما در بخش تربیت کار آفرین مشکل داریم که باید به این موضوع که پایه آن افزایش قدرت خلاقیت در دانش آموزان است، بیشتر توجه کنیم و برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم .

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی به امضای تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و مشاور ارشد رئیس جمهور در مناطق آزاد اشاره و تصریح کرد: با توجه به جایگاه منطقه آزاد انزلی به عنوان الگوی توسعه ایران 1404، ما با تمام توان آمادگی همکاری با اداره کل آموزش و پرورش گیلان را داریم و آرزو مندیم با افزایش تعاملات شاهد رشد وشکوفایی هر چه بیشتر حوزه آموزش و پرورش منطقه و استان باشیم.

مسرور در پایان با تشکر از تلاش های اولیا دانش آموزان برتر بر استفاده از تجربیات این خانواده ها در تربیت و آموزش دانش آموزان نخبه تاکید کرد.

در این مراسم همچنین از 25 نفر از دانش آموزان نمونه حوزه آموزش و پرورش منطقه آزاد انزلی نیز تجلیل به عمل آمد.

در ادامه جشن ستارگان برتر از40 نفر از دانش آموزان گیلان که امسال حائز رتبه های برتر کنکور شدند و نیز معلمان و مدیران برتر و هم چنین دانش آموزان برترسوم متوسطه گیلان نیز تقدیر شد.

استان گیلان امسال توانست با داشتن 30 دانش آموز حائز رتبه های دو رقمی و 200 دانش آموز دارای رتبه زیر هزار مقام سوم را در کشور بدست آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، این مراسم با حضور مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی، معاون برنامه ریزی استاندار گیلان، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان و دانش آموزان برتر استان و خانواده های آنان و جمعی از مسئولان سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان در دهکده ساحلی انزلی برگزارشد.














آمار برترین های کنکور در دانشگاه علوم پزشکی تهران/ سابقه 160 ساله آموزش پزشکی مدرن
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به آغاز آموزش پزشکی مدرن از دارالفنون گفت: با احتساب این تاریخ، پزشکی مدرن در ایران سابقه 160 ساله دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی جعفریان صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی گفت: سابقه آموزش مدرن پزشکی در ایران از زمان دارالفنون 160 سال است و از زمان تاسیس دانشگاه تهران نیز ما با سابقه 80 ساله دانشگاه مواجه ایم.

وی خاطرنشان کرد: افق دانشگاه ما قرار گرفتن در صدر منطقه و بالاترین سطوح بین المللی است و باید برای این کار تلاش های جدی انجام دهیم.

جعفریان یادآور شد: امسال 700 نفر از آزمون سراسری و و 1200 نفر در دوره های تحصیلات تکمیلی سال جدید را در این دانشگاه آغاز می کنند.

وی خطاب به دانشجویان ورودی جدید گفت: درست است که از رتبه های برتر کنکور هستید اما باید بدانید که خوب ماندن نیازمند تلاش بیشتری است.

دکتر محمدجلیلی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره آمار پذیرفته شدگان کنکور سراسری سال 93 در این دانشگاه گفت: 74 درصد از رتبه های زیر 100 کنکور سراسری این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کرده اند.

وی افزود: 37 درصد رتبه های برتر بورد تخصصی و 42 درصد رتبه های برتر بورد فوق تخصصی در پزشکی بالینی در سال 93 از دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده اند.

جلیلی خاطرنشان کرد: در 10 دوره اخیر رتبه اول آزمون پیش کارورزی متعلق به دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده است و بر اساس آمار سایت سایماگو این دانشگاه در سه سال پیاپی توانسته در میان بیش از 2 هزار 400 دانشگاه دنیا رتبه 348 را کسب کند.














رتبه‌ اول کنکور، مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی شد

رییس جدید مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منصوب شد.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا، «حمید ضیایی‌ پرور»، رتبه‌ یک کنکور سال 1383 جایگزین «امین عارف‌نیا» در مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شد.

ضیایی‌پرور متولد 1348، مدرک کارشناس علوم سیاسی خود را از دانشگاه شهید بهشتی، کارشناسی ارشد علوم ارتباطات را از دانشگاه آزاد تهران مرکزی و مدرک دکترای تخصصی در رشته‌ علوم ارتباطات را از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گرفت. وی رتبه‌ نخست کنکور دکترا را در سال 1383 از آن خود کرده بود.

17 شهریور ماه سال گذشته امین عارف‌نیا با حکم «محمدعلی نجفی»، رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به این سمت منصوب شده بود. عارف‌نیا پیش از این مشاور کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، قائم مقام فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام (ره) و رئیس دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی بوده است.

او از اولین افرادی بود که نخستین رئیس سازمان میراث فرهنگی را در دولت تدبیر و امید از زمان ورود به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همراهی می‌کرد.

طبق آنچه در صفحه شخصی ضیایی پرور آمده است، وی مدتی به عنوان خبرنگار فعالیت می‌کرده و تاکنون عنوان دانشجوی پیشتاز روابط عمومی الکترونیک از سوی کنفرانس روابط عمومی الکترونیک در سال 1378، عنوان خبرنگار منتقد، لوح افتخار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال در سال 1388 و عنوان اثر برتر سال به خاطر انتشار کتاب «تکنولوژی‌های کاربردی روابط عمومی الکترونیک» از سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی را در سال 1388 کسب کرده است.

وی همچنین مدرس چند دانشگاه، مولف کتاب‌هایی در زمینه‌ی الکترونیک و فضای مجازی بوده است و در حال حاضر دبیر گروه دانش روزنامه همشهری است.










آغاز ثبت‌نام کنکور از 19 بهمن‌

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت‌نام کنکور سراسری سال 94 از روز یکشنبه 19 بهمن‌ماه آغاز شده و تا روز سه‌شنبه 28 بهمن‌ماه ادامه دارد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه ثبت‌نام داوطلبان از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org صورت می‌گیرد، افزود: این آزمون در روزهای پنجشنبه 21، جمعه 22 و شنبه 23 خردادماه 94 در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور برگزار خواهد شد.

آمار بازدید: 1213 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image